|
|
|
|---|---|
Mårten Gås |
Dom sa på Bmw i alingsås att byte av kamaxel + vippor skulle gå på ca 10-15000 :- Är det normalt? tack |
| jupp | |
Crusty |
Har hört 8000-10.000:- i Malmö |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Leta på en kunnig verkstad med lägre timdebitering. Ett kambyte på en -89 bör vilken verkstad som helst klara av. MVH Hasso |
|
En utbytestopp tror jag gick på ca 18000kr med arbete inkluderat när jag skulle renovera min topp på min 325:a! Detta var på BMW! |
|
|
Tog mig 8 timmar att byta min,aldrig bytt innan så det blev en hel del funderande och pillande innan det var klart(+ någon pilsner),om jag haft en verkstadshandbok el tidigare kunskap borde det gått på halva tiden(om det inte jävlas). Så jag tycker du skall offra en lördag och byta själv,om inte för pengarna så lär du dig lite om funktionen iallafall. Det var E30n jag bytte på(för ett gäng år sen) Henrik |
|
rsarits |
Kamaxelsats kostar bara 4-5000kr på Bildelsimporten i Uppsala (kam, vippor + axlar)byta grejorna kan du göra själv om du är någorlunda händig i ett garage. Micke |
Rickard |
det låter dyrt..... gör det själv eller fråga nån annan stans än på bmw dom är alltid så jävla dyra.... jag köpte en luftbelj (Den som sitter mellan luftmängdmätaren och insuget) den tog bmw 360 kr för sen kollade jag på motor nord dom skulle bara ha 150kr..... for samma del..... |
|
Är det bara att byta själv? Behöver man inte ha olika instrument för att få den syncad eller nåt? Kan man inte förstöra ventilerna om det inte sitter rätt? //Johan |
|
mannik |
Jep! Ska hämta min 318iS (e30 '88)idag från BMW (Malmö) och det ska kostar 11895kr för kamaxeln, kamrem, vippor mm Kollade runt innan och då fick jag ungefär samma pris från BMW/icke BMW, förrutom Need For Speed i Malmö. Då fick en pris på 5500kr. |
|
Lägg 200 spänn på en verkstadshandbok. Då kan du läsa igenom jobbet i förväg så att du vet vad du behöver för verktyg m.m /Kristian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Debiterar man som märkesverkstäderna ca 750 + moms/timme, så är delarna den billiga biten. En vanlig bilverkstad har ca halv timdebiteringen, och gör jobbet lika bra.Och är bilarna från 80.talet så fixar vilken verkstad som helst ett kambyte till halva pengen. MVH Hasso |
|
mannik: Varför lämnade du inte till NFS om det var mer än halva priset? /Per |
|
Crusty |
Mårten Gås: Köp en helt ny topp med kamaxel, vippor, ventiler m.m från Need For Speed för 9.891:- eller en helt ny motor för 30.640:- ;-) Länk Lycka till! ///Crusty |
mannik |
zodiaken det är en lång historia som jag ska inte dra här.. Men jag kan säga att kamaxel bytt här gjort ett jätte skillnad och det är som en ny bil. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.