|
|
|
|---|---|
|
Behöver tvinga igång regenereringen av nox katten efter byte av noxsensor. Någon som vet hur / var man gör detta med Impa? Hjälper inte att köra i 110 i 30 min om föreskrivet, felkoden på katten kvarstår. Enl. Bmw verkstaden kan sensorn hamna i låst läge efter bytet och måste triggas, sedan skall man köra. Har varit där och gjort det, men behöver göra detta flera gånger eftersom den har gått med söndrig sensor ett tag. Har inte lust att boka tid och betala 650:- varje gång... Mvh Pelle | |
|
Pelleulf, har du installerat den senaste inpa jag skickade till dig? Kan det finnas i Tool32 kanske? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej Ola! Nej jag tror inte jag fick gjort det... men det är på G kanske gör susen! Jag får nu Error path, nåt i den stilen iaf ;) när jag skall gå in där jag tror det är. Enl. bmw går det inte att göra detta i autocom, så det kanske är stopp ändå vem vet ?! Dessutom vill bmw ha 22000 papp för en ny kat om den inte går att fixa, så det känns lite angeläget :O Såg att jag stavade som en ordblind i överskriften också, dags för sömn...gonatt! Mvh Pelle |
|
|
Har googlat men hittar icke!! hur gör man för att tvinga igång regenereringen av nox katten? Har INPA och odb kabel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.