|
|
|
|---|---|
|
Som frågan lyder: Kan man enkelt få ut info om bilen är chippad? Bakgrund: Min är chippad eller var, jag vet inte riktigt längre. Lämnade in den på service och påpekade att den är chippad vilket även skrevs upp på lappen till teknikern. Men nu tycker jag ändå att bilen känns klenare än innan jag lämnade in den. Så finns det något sätt att se OM dom uppgraderat programvaran till original även om jag sagt att dom inte får göra det. Kan man på ett enkelt sätt kolla upp om dom har ändrat tillbaka till original på nytt? = "Det handlar inte om att vinna, det handlar om att komma först" = . | |
|
Låter tveksamt, det har hänt mig en gång men då bad jag omden senaste DME uppdateringen vilket tar lång tid för dom att göra så det är inget dom gör bara sådär. Vad gjorde dom för service? |
|
|
Tar ca 1-2 timmar att uppdattera DME:n , så mkt tveksamt. Åk till dom som har "chippat" bilen och be dom läsa ur DME:n vilket är mer tidsödande bara för att kunna se om den har den optimerade filen eller org. Mitt tips är att bara be dom lägga in filen på nytt igen bara. Det brukar kosta runt 1500:- för återflashning om de inte är snälla o bjuder på det. |
|
|
Tack för info killar. Servicen var e vanlig 12000 mila service.. Som iofs tog hela dagen.. :) |
|
|
Det ska stå i specen på ditt kvitto då det är inget de gör gratis. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.