|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Skulle behöva byte bakdäcken på X5, Framdäcken klarar sig,tar xDrive skada på något sätt av olika mycket mönsterdjup?. Alltså..måste jag byte alla 4 hjulen?. Fråga nr 2. Kan jag gå ner i bredd? jag har idag 285/45/19 på bakhjulen vilket känns lite väl brett?, fram sitter 255/50/19. Tack på förhand. Livet är för kort för att köra dåliga bilar! | |
|
Jag hade samma problem för ett tag sen, svaret jag fick av bmw var att om modellen är tillverkad efter introduktionen av X3 E83 så hade man som tumregel att rulldiametern inte får skilja mer än 1% mellan de olika däcken. Jag vet att jag nämnde en X3 nu fast de gäller X5 men dem använde sig av X3an som tidslinje för de va efter den som dem ändrade på fyrhjulssystemet i X5an. Är bilen äldre än det så var det inte lika viktigt, då kunde de skilja lite mer men man skulle ändå inte ha allt för stor skillnad på mönsterdjupet. När det gäller bredden på däcken tror jag inte det är några problem, jag har 255/50R19 på alla fyra däck. Nu har jag en 2003 och du verkar ha en 2004 och då gjordes några justeringar på modellen så jag kan inte lova att det stämmer men jag tror som sagt det:) |
|
|
Tack för ditt svar. Mvh Livet är för kort för att köra dåliga bilar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.