AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.753

Värden för fyrhjulsinställning på 520D F11 med standardchassi?

Be
151
Berta99
520D F11
Skulle vilja jämföra mot de värden jag fick efter hjulinställningen men det var inte helt lätt att hitta vad det skall vara för värden.

Jag har en utskrift på värdena men jag kan inte bedöma huruvida det ser bra ut eller ej.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Står det inte inom vilka intervall det ska vara på protokollet?

Senast jag gjorde en hjulinställning har jag för mig att det står ett intervall som är tillåtet och de har ställt bilen inom dessa. Båda värden finns då utskrivna.

e3
336
e39520it
520dT -14
Rätta värden måste dom väl ha om dom ska kunna justera så fråga verkstaden du använde, eller har dom bara mätt utan att evt justera?

Iaf, på min 2wd 2014 så är gränsvärdena (enligt sista protokoll från BMW aukt):
Camber fram -1,50 +/-0,25
Toe in fram 0,09 +/-0,06

Camber bak -0,12 +/- 0,30
Toe in bak 0,05 +/-0,06
Be
151
Berta99
520D F11
Tack. Jo jag har protokollet men jag ville veta om deras referensvärden stämmer framförallt. Finns ju inget som visar att målvärdet är rätt så att säga.

Jag har en bild på utskriften men det går ju inte att posta den här tyvärr. Jag tycker även att den delvis är ganska svårtydd..
Be
151
Berta99
520D F11
Så vitt jag kan se så är det justerade värdet och även det nominella värdet inte i närheten av de siffrorna. Eller så är det helt enkelt jag som inte tyder det rätt.

Total toe fram är eft just 1.6 dvs. +0.8, på respektive sida. det var innan samma värde på vänster men 1.8 på höger.

Camber fram är eff just +0.1

Bak

Total toe 2.4 alltså 1.2 på varje sida.
Camber bak 1.5

Sedan finns diverse värden såsom caster,kpi,komb vinkel

Be
151
Berta99
520D F11
Kan någon mer kunnig än mig tyda om dessa värden är rätt för bilen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.