|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad säger ni om värderingen på denna? Bra utrustad, många mil. | |
|
~27000 mil, 2003, 79 000 kr. Det är något som inte går ihop i min värld iaf. |
|
|
Ja den lär knappast säljas snabbt för det priset. Hade den rullat hälften hade det kanske varit rimligare utgångspris... Vad är ett rimligt pris för den, då? 40-50kkr? Byter man olja och filter regelbundet och pysslar om den kan motorn säkert klara minst 10-15kmil till... |
|
|
Motorn klarar säkert minst 50000mil till så den delen kan vi glömma. Däremot är den dyr jämfört med miltalet och frågan är hur den är skött. När är stötdämpare, koppling och andra slitdelar senast bytta? Dock vill man ha en 330 CI så finns det inte mycket att välja på, personligen tar jag länkade bilen mycket hellre än denna med 17ägare Länk Beroende på hur gärna du vill ha den skulle jag försökt få ned den mot 60-65tkr. Vill man ha den för 40-45tkr hade jag inte ens besvärat säljaren även om den rullat en del försvinner inte värdet så mycket bara för den rullat en del. Skick är värt en hel del. Mvh Stephan |
|
| Ni börjar i fel ände. Den ser bra ut på bild, åk o kolla. Luska vad som är nytt & bytt (Stephan är inne på rätt spår). Har den "massa slitdelar utbytta" så kan den vara ett OK köp. Jag tror som så att man bör åka o kolla på bilen, o sedan åka därifrån utan att kommentera priset. Fundera hemma, räkna lite på vad de akuta bristerna kostar att åtgärda. Leverera sedan ett seriöst bud som DU kan tänka dig att köpa den för, sen om det är 55' eller 70' är upp till var o en. Man kommer naturligtvis få "fingret", men det är bara att sitta lugnt i båten o meddela att budet kvarstår till du inte köpt bil. Får man bra kontakt med säljaren o inte tjaffsar "Men jag såg en likadan för 30'..." eller börjar anmärka på "stenskott i fronten" (efter 27000 mil, hallå....) så har man rimliga chanser att budet accepteras, tricket är alltså personlig kontakt, kommer man bra överens utan att prata pengar så är man en bit närmare ett rimligt köp. Men det skall tilläggas, taktiken funkar långt ifrån alltid, o nästan aldrig på Mustafa, Mohammed eller Ibrahim, men desto bättre om säljaren kommer från ett land där (sälj)kulturen är mer lik den svenska. | |
| Marin: Du kan få köpa min för en billigare peng | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.