|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon här på forumet vet om man kan använda ventilfjädrar till en M20 motor på en M70 motor? Håller på att renovera min M70 och ska köpa nya kraftigare ventil fjädrar p.ga ett ev kamaxelbyte. Har bara hittat ventilfjädrar till M20 ute på nätet. Tacksam för all input | |
| Hyfsat avancerat projekt. Kontakta Wolf Ganssauge på FB, han lär veta. | |
|
Tack Alexander för tipset! Ja det blev ju ett "tvångs" projekt p.ga att den läckte så mycket olja att det rann ner på skallen på besiktningsmannen vid senaste besiktningen, han gilla inte det! Men nu är den på gång med nya packningar,ram o vevlager, ny vattenpump e.t.c |
|
|
Varför inte bara lämna in den på renovering på en bättre verkstad? Jag funderar faktiskt på att lämna in min på renovering. Jag har gått igenom det med min bilverkstad (gissa vilken) och det är ett projekt på ungefär en verkstadsvecka har jag fått veta. Därutöver behövs det ju lite packningar och lager samt en ny kamkedja. Materialet är dock av marginell kostnad i ett sådant här projekt. /Alexander |
|
|
Alexander, nu är det ju så att renovera min M70 är ju bland det roligaste jag har varit med om och jag har ju skruvat med motorer i 40 år, ser helt underbart att se den bli ihop plockad med blästrade och lackade kåpor e.t.c Och lämna till en verkstad?? Har tyvärr inte förtroende för någon här i Norrköping med omnejd och varför ska dom ha det roliga? |
|
|
Aha... nja... ja då kan jag förstå dig. Då hade jag också valt att göra det själv. Jag har bytt insugspackningar och ventilkåpor själv, och bara det var ganska roligt så då förstår jag dig. Hade jag haft kunnandet hade jag också gjort det själv! |
|
|
Hej Roken! Det var länge sedan någon här på forumet gjort en så pass djup "grävning" i en M70,kul att det finns kunniga o entusiaster. Kan ju inte låta bli att fråga om ventilstyrningarna,byter du dessa oxå? Mvh Dic |
|
|
Hej Dic Angående ventilstyrningarna så ligger dom på gränsen för byte men jag kommer inte att byta dom just nu, får bli en renovering om några vintrar. |
|
| Due... förresten. Du vill inte göra ett reportage om det här, eller åtminstone vara med i ett reportage i Bayerisches Blatt? Jag kan skriva reportaget om du fotar arbetets gång? | |
|
Förstår precis,en del bök vad jag förstått att få ur dem.sen vet jag att i USA talades det om att om man skulle byta dom så var det bättre kvalitet på de "Bronze" färgade styrningarna. Då det begav sig så fick jag även ett tips om att "Rilla" styrningarna utan att ta ur dem ur toppen. Håller med Alex om reportage,skulle vara kul att se. Mvh! Dic |
|
| Reportage, skulle det va intressant? Jag är ju ingen bra författare, så då får nog du Alexander bli den som skriver. Bilder har jag ju tagit från att "lilla" damen lyftes ur bilen. Sen kommer ju det här projektet att ta tid för att jag ligger borta under veckorna så det blir bara på helgerna jag hinner att lägga lite tid i garaget. | |
| Roken, du har PM - jag kan lova dig att ett sådant här reportage skulle vara mycket uppskattat. Det är ju sådana här grejer folk vill läsa om i Bayersiches Blatt. Du vet vilken tidning det är va? För du är väl medlem i BMW CS? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.