|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En liten uppdatering. Har släppt bränslepumpen för tillfället pga att när jag skulle kolla tändstiften så var brunnen fylld i bank 2 med olja, säg typ 1-2dl olja totalt. Alla stift var blöta/oljiga. Så ventilkåpspackning skall bytas nu. Min bil Länk |
|
|
Då var packning bytt men ingen skillnad... Startar inte, tömde batteriet och fick kabla igång.... Lite frågor då: hur länge måste man köra runt motorn innan den går igång om den nu gått fett? Kan möjligen startspärren gått in pga för många försök och därför bilen Inte startar nu? Eller ska jag strunta i detta och återgå till bränslepumpen? Min bil Länk |
|
| Hur ser stiften ut? Om de är torra så verkar det som att pumpen som felar.. | |
|
Jag tycker att det är lite fukt/bensin på stiftet (absolut inte sura)men kan lika gärna vara det som ligger kvar i cylindern... Frågan är då om jag igentligen fick två separata problem samtidigt!? Vore i så fall typiskt! Min bil Länk |
|
|
Lossa kontakten till pumpen. Anslut en spänningsmätare/-provare till kontaktstycket från bilen. Vrid på tändningen under tiden du håller ögonen på mätaren/provaren. Får du spänning under ett par-tre sekunder, är det läge att kolla pumpen. En del brukar lägga 12V direkt på pumpens kontaktstift och lyssna efter surr. Blir det inget, får du öppna tanken och undersöka de där anslutningarna som verkar kunna vara standardfelet. Får du inte spänning när du provar enligt ovan, blir det till att söka sig bakåt. Du har ju köpt ett pumprelä, så du borde vara garderad. /Lennart |
|
|
Jag tycker att det är lite fukt/bensin på stiftet (absolut inte sura)men kan lika gärna vara det som ligger kvar i cylindern... Frågan är då om jag igentligen fick två separata problem samtidigt!? Vore i så fall typiskt! Min bil Länk |
|
|
Bra där lenwib! Backar bandet och återgår till pumpen och relä. Varför jag la ner pumpen tillfälligt var att jag hoppades lite på packningen som kändes lite lättare och att svågern hade grejerna till detta hemma. |
|
|
Grävde igår kväll fram reläboxen bakom handskfacket och böt relät till pumpen, ingen skillnad...... Kollade spänningen i kontakten till pumpen, ingen spänning...... Jäkla konstigt detta, ska testa att lägga på 12 volt direkt på pumpen och c om den går igång. Nästa steg blir att montera ur pumpen. Men jag har ändå en känsla av att det är pumpen som lagt av. Min bil Länk |
|
|
Hej Lite uppföljning: var tvungen till en liten paus för barnafödsel :) Det sista jag gjorde innan vi åkte till BB var att jag råkade ha sönder nippeln till webastokopplingen vid soppapumpen..... Grinade än skvätt och tänkte nu skiter jag i detta och lämnar in.... Han inte få någon tid på verkstaden innan BB så bilen fick stå. Testade med Startgas efter vi kommit hem från BB och motorn hoppade igång direkt. (skönt). Fick feeling och hittade en koppling till webaston från en kille jag köpt grejer från tidigare, fick dom på en dag och allt passade :) Köpte ny pump på mekonomen och monterade dit idag. Vred om nyckeln.... Och det tog 3 sekunder så startade min kära 540:i Pumpen hela tiden alltså :) Tack alla som hjälpt till! Min bil Länk |
|
|
Skönt det löste sig :) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Mycket skönt! :) Min bil Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
:) så kan dä vara ibland gott att det rullar igen ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Otroligt skönt! Då är det så som kanske tidigare sagts att den inte sätter felkoder på soppapumpen. Bra att komma ihåg. Bra jobbat Decoy! Alltid lika skönt när man får till det själv! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Ha ha ha ingen nämner typ: Grattis till barnet eller nått sånt, utan bara "skönt att bilen gick igång" :) Så då får jag väl börja då, grattis till bäbin! Och skönt att bilen gick igång ;) /MrWIB |
|
|
MrWib! Tack så mycket :) Min bil Länk |
|
|
Ola man fick lite självförtroende tillbaka faktiskt efter att man i stort sett givit upp! Min bil Länk |
|
|
Man ska aldrig ge upp! Till artige MrWIB vill jag säga att detta är Autopower inte familjeliv ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Asgarv! ;) Min bil Länk |
|
|
Jag fortsätter lite här du vi har snarlika prolem BIl: E36 318ti N43 motorn Symptom: Bilen stannar under färd, dör och går ett lite mer än vanligt matande på startmotorn igång, problemet uppstår med hal eller mindre tank. Det är om man kör sakta, snabbt, svänger eller kör rakt fram, vi har sett över det vi kan i tanken, bytt pumppaketet och bränslefilter. Behöver lite input i frågan för att komma vidare.. Johan S Nordschleife 8.15 |
|
|
Johan sjöström: Kan det vara så att det blir vakuum i tanken? bara en tanke. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.