|
|
|
|---|---|
|
Ok. Jag ska fatta mig kort. Men hur är det möjligt att bmw väljer det skräpet till däck!? Det spårar, det låter och det lever om som däcken på en gammal Hyster truck anno 1991! Vad kan man spika på fram på org 18x8 fälgar, fram. Nu sitter det 245/40. Vill gärna ha smalare för minskad spårkänslighet. 225? 215? | |
| Viktbesparing osv när man slipper reservdäck och domkraft och därmed spar nån milliliter bränsle / mil typ, men ja helt tragiska däck ändå är "nya" generationen rft ljusår bättre än för förut. | |
| 225 går bra, men om du skall ha samma omkrets som på 245 så kan det bli dyra däck om du går ifrån "standardstorlekarna" | |
|
hej ! jag kör på 235/40 18" på mina original M135 fälgar, nokian Z däck, spårar ingenting, går hur bra som helst. åker runt på världens sämsta asfalterade vägar i Stockholm.... det satt 245/40 18 RFT conti däck på innan.. mvh Igor |
|
|
Slängde mina RFT ganska fort och ersatte med vanliga i samma dimension. Blev en helt ny bil. Otrolig skillnad. Tog även ur all elektronik ur reservhjulsbaljan och bankade lite i framkanten till förmån för ett riktigt reservhjul då vi åker ganska mycket neråt i Europa. Var annars gör man annars av sitt punkade hjul när bagaget är fullt?? Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.