|
|
|
|---|---|
|
Har fått extrema problem med min bmw :( Plingar o blinkar o allt lever sitt eget liv, ABS, DTC, Antispin, Servic blinkar, hastighet och varvmätaren dör. Filmade händelsen Länk Vill inte lämna in kärran för bmw i nrkp inte kan ge mig ett fast pris vad notan kan gå på Felkoder jag får upp : Motor Control: Engine / Motor Fault: Message failure Code: 4993 Fault: :Message Code: 497F Fault: Message failure Code: 4BF7 Fault: :unknown failure Code: 4B2D Fault: Message failure Code: 49A2 Fault: :Message driver recognition Code: 4C9C Fault: unknown failure Code: 4AB8 Fault: Message failure Code: 4C18 Fault: Message failure Code: 4BF3 Fault: :unknown failure Code: 412F Fault: Message failure Code: 4578 Fault: Message failure Code: 4BF8 Fault: Message failure Code: 49A3 ABS / DSC / Brake: Airbag: Airbag Fault: Co-driver Code: 93C1 Fault: Bus communication error Code: C947 Fault: General Bus Wiring error Code: C944 Fault: speed signal is missing Code: 93FB Instrument cluster: Heating / AC: Air conditioning / Klimaanlage Fault: CAN message Code: E727 Fault: Message Error PT CAN Code: E707 Fault: outside temperature Code: E715 Fault: CAN message Code: E728 Fault: CAN message Code: E717 Fault: CAN message Code: E71A Fault: CAN message Code: E71C Fault: CAN message Code: E72E Immobilizer System: CAS Fault: CAN bus_off Code: D907 Fault: Signal detection error rate Code: A0B5 Fault: Signal detection error rate Code: A118 Fault: Error starter KL50 Code: A0B3 Systems: Junction Box Passenger / Beifahrer Fault: K-CAN communication Code: C907 Fault: :K-Can failure / Terminal status timeout Code: C91E Fault: PT CAN failure Code: C914 Fuel pump / Kraftstoffpumpe ECU OK, no Fault Code Car Communication Computer CCC Fault: The Central Registry is incorrect Code: E1CF Fault: Long and / or frequent Unlocks Code: E1D1 Fault: :unknown fault Code: E1C4 Fault: Ring break diagnosis error Code: E1D0 Fault: Overtemperature shutdown due to malfunction Tempshutdown Code: E1D2 Body: Fussraummodul /FRM Fault: :unkown failure Code: E599 Fault: :unkown failure Code: E597 Fault: :steering angle timeout Code: E594 Fault: K-CAN Controller Code: E587 Other: Steering /Lenkung Fault: :Steer angle Code: D516 Tänkte se om någon har någon ide vad det kan vara, så man kan felsöka själv o slippa dyra reprationer på verkstad Mvh Noxxen | |
|
Ser ut som samma fel: "Yeah all fixed. Was the unit that control the parking sensors. It's found in the well behind the rear lights on the right hand side. The well fills with rain water and damages the control unit shorting out the cars other electrics. I just removed it and places it in uncooked rice for a few days to dry it out. Hope you can fix yours !" |
|
| Har tyvärr ingen parkeringshjälp kärran | |
| Prova ladda batteriet, urladdat batteriet kan ge konstiga fel | |
| Spontant säger jag också: prova med nytt batteri eller ladda det gamla ordentligt. | |
|
Håller med dem andras förslag och säger byt batteri. / Pella |
|
| Var inte länge sen jag bytte batteri. Men problemet verkar har löst sig efter man gjort rent genomföring vid batteriet. Men skulle vilja slå idioten som satte kablarna under bilen, rent utsagt idiotiskt lösning att dra strömmen på | |
| ...ja, det var ju idiotiskt av den som bytte batteri att inte göra rent vid genomföringen i så fall? Vem kan det ha varit som var så dum? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.