|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilka bromsbelägg som ska va på 325i -06, Bak respektive fram? Det fanns många olika storlekar att välja på. Och vilken märke rekommenderas? Bör man även byta slitagevarnaren? | |
|
Skriv in regnumret här, Länk ATE skulle jag köpt. Ja, du skall byta slitagevarnare. |
|
|
Okej, tack för hjälpen! Men vet fortfarande inte vilken storlek jag ska ha. De kommer upp 3 st med olika mått även om jag skrivit in regnummret.? |
|
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
De där sidorna (skruvat, reservdelar24, misterauto mfl) är ökända att visa helt felaktiga delar till en bilmodell, emotsägelsefulla uppgifter och vara allmänt förvirrande. Använder aldrig och litar aldrig på det rena rama skräpet, man måste veta exakt vad man ska ha på dessa typer av sidor (generellt blir det så att man dumpar över mer jobb på köparen för att kunna kapa priserna lite extra). Jag slog in en E91 325i -06 här på en kopia av BMW's reservdelskatalog (men säkrast är om du själv slår in ditt chassinummer så får du upp exakt ditt fordon) Länk Vad jag kan se finns två "varianter" av bromssystemet fram. Det "vanliga" Länk och ett annat om man har utrustningstillägg S100A eller S102A Länk Fast just bromsbeläggen fram är exakt samma mellan dessa olika system vad jag kan se. Så köper man bara bromsbelägg - vilket ju är det du vill göra - så verkar det bara finnas en storlek/modell på bromsbeläggen fram. För bromsbeläggen bak verkar det dock finnas två olika varianter. En variant för den "vanliga" Länk och en anna variant om man har utrustningstillägg S100A Länk När det gäller märke av belägg (av de som finns tillgängliga på reservdelar24) skulle jag rekommendera Febi Bilstein, TRW, Bosch eller ATE. |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Tror det är bäst om vi förenklar lite här. Filtrera endast på framvagn och tex tillverkaren ATE, då ska du endast få upp 4 alternativ ARTIKELNUMMER: 13.0460-7216.2 ARTIKELNUMMER: 13.0460-7238.2 ARTIKELNUMMER: 13.0470-7216.2 ARTIKELNUMMER: 13.0470-7238.2 ARTIKELNUMMER: 13.0460-7216.2 Dessa ska passa din bil. ARTIKELNUMMER: 13.0460-7238.2 Dessa är för facelift-modellerna (aka LCI - Life Cycle Impulse) och din bil är vad jag kan se inte någon LCI, så dessa belägg är inte för din bil. ARTIKELNUMMER: 13.0470-7216.2 Samma som 13.0460-7216.2 fast dessa har keramisk inblandning. Ska tydligen ge väsentlig mindre bromsdamm på fälgarna. Så om detta är något som är prioriterat (och beredd att betala för det), så kan du välja dessa istället. ARTIKELNUMMER: 13.0470-7238.2 Samma som 13.0460-7238.2 fast dessa har keramisk inblandning. Men dessa är för LCI, så inget för din bil. |
|
Tack så jätte mycket för hjälpen! Superbra katalog om man behöver ha nått så det blir rätt, har nog mer användning av den :) Sökte på serienumret för säkerhets skull, så nu är det beställt och klart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.