|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en uppsättning fälgar på blocket jag är intresserad av men då dessa suttit på en e60 vet jag inte om de passar min bil. Dimensionerna är 235-40/18 Tacksam för snabba svar. Mvh Kim | |
| Tveksamt vad e ET på fälgarna? | |
| Nej. | |
| Med smalare däck går det nog. Antar att de är 8x18" et20 | |
| Det spelar ingen roll att däcken är smalare. Man kanske löser frigången, men ET är fortfarande rejält fel och scrubradien blir väldigt stor. Det innebär rena lotteriet hur spårkänslig den kommer bli, särskilt vid hård bromsning. | |
|
...och bilen blir olaglig då du frångår tillåten maximal spårviddsförändring. Om det blir ett problem i verkligheten vid t ex. en olycka, skall jag låta vara osagt. Väghållningen blir i alla fall ingen höjdare - risken för spårkänslighet är extremt stor, som redan nämnts! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja hur stor risken är att försäkringsbolaget kommer med linjalen och mäter offseten på dina hjul vid en eventuell olycka kan ju TS själv räkna ut. Men spårigare kommer den att bli, har själv kört med 5-serie hjul på både min fd e36 och min e92. |
|
|
tack för svaren, jag hoppade dem. Vad ska jag ha för et? har hittat ett par andra med et 32, kan de passa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.