|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är på jakt efter bil enligt rubrik. Kan någon hjälpa mig här, m-sport från bmw kostade 55k i tillägg om jag fattat det rätt? När jag kollar på bilar med m-sport så skiljer det oftast mer än dessa 55k som tillägget kostade från början. går m-paketet upp i pris med tiden eller kan någon förklara för mig vad det är som händer? Ett ex. En F11 520d går utan problem att handla under 200k. En F11 med m-paket däremot blir svårt under 270 så vida bilen inte rullat över 13k+ mil. Vad är rätt värde för en F11 med m-sport, automat, diesel? Jag vet att det finns sajter som gör värderingar men jag lyssnar hellre på folket och era åsikter. | |
|
Just M-sport är ett tillval som behåller en stor del av sitt mervärde vid försäljning i nästa led. 70kkr upp känns saftigt men som alltid är det marknaden som bestämmer. Hög efterfrågan och relativt få bilar till salu lyfter priset jmf med snikutrustade bilar. Tidigare har M-sportbilar legat ca 20-40kkr upp men det är möjligt att efterfrågan är hög på just F11. Även om listpriset är 55kkr så är det ingen som fått betala listpriset då det brukar rabatteras en del. |
|
|
Hej. Kan också tänka mig att om man lägger på M-paketet så blir det ofta ytterligare lite mer. 520d F11 är ju en vanlig tjänstebil och i många fall ryms inte M-paketet inom prisramen. Du har inte funderat på att hitta en "snik"-utrustad 530d istället. Alltså ha en bil som ser vanlig ut men är sportigare istället för en "sportigare" bil som går som en vanlig? /mården |
|
|
Tror som Mården att det är mer utrustning som skiljer mellan exemplaren än bara M-sport. Länka gärna till de bilar du tittar på ------- //Lövet |
|
|
Kristoffer_L: Det ligger nog en hel del i det du skriver. teorin är då kanske att m-paketet hjälper grundvärdet mot pristapp, ja man kan ju vända på det fram och tillbaka. mården: Nja, alltså jag kör mer än gärna bilar med större motorer men då blir det inte diesel utan en renodlad sportbil som jag för övrigt har haft förmånen att äga om du undrar ;). I detta fall handlar det om att ha en fin bil med låga bränslekostnader och övriga utgifter så som skatt, underhåll och reservdelar. Andreas_lofgren: Absolut, här kommer två exempel på m-sport och utan. M-sport Länk utan M-sport Länk |
|
|
Ytterligare en med m-paket Länk |
|
| Inget svar men....Min far beställde precis en ny 520D F10. Han bytte in sin 520D EDE F10 -12 med 5000 mil på mätaren, pedantskött, och i princip som ny. Ingen M-sport utan rätt standard utrustad med metallic och det "vanliga" utrustningspaketet o nåt litet till. Han fick 180 för bilen har jag för mig. Så skall man handla en vanlig F10 520D EDE manuell så är mitt tips att håll koll på BMW Växjö, det dyker upp en fin sådan där, i slutet av maj, Kashmirsilver tror jag färgen heter... | |
| Glömde....Bilen är har även fått 2 extra oljebyten (vid 1500 mil respektive 4500 mil), utfört av mig:). Regnr slutar på 157 :) | |
|
Intressant, verkar som priserna ligger i samma nivå som för ett år sedan när jag köpte min F11. Jag tror mycket ligger i att det inte finns så många F11 med M-sport på marknaden. De som finns känns som de går ganska snabbt med. Iallafall var det så när jag letade efter min. |
|
|
compactK: Intressant, jag har en hel del annonser sparade och dom blir liggandes, med andra ord bilarna verkar inte bli sålda. 3-serien däremot, där försvinner annonserna. |
|
| Jag testade att bygga en egen bil på BMW´s hemsida, där såg jag att komplett m-paket kostar 40k btw. Denna information gör ju denna fråga mer intressant enligt mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.