AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
14.912

Ett tystare sommardäck till BMW X5 4.0D 2010?

Sida 2 av 2
Pi
31
Pilzner
X5 35D E70 -08
L.S. 3 är kanon, har nu hunnit köra ca 400-450 mil och jag kan säga en sak - de är klart mycket tystare än p zero! sen tycker jag inte att de har samma grepp men i våt är det minst lika bra.

tror inte du lär bli missnöjd med dem.
La
40
Lapa
X5 F15 30d-14-såld
X5 F15 40e-17-såld
X5 F15 40d-17
Fick mina Latitude Sport 3 påmonterade igår.
Mobilty kit på plats i bilen.
Sköönt.
Visa användare
26
OscarN
X5 4.0D Xdrive
När jag via bythjul anger mitt regnr så hittar de inte däck i de dimensioner jag har.
Och när jag direkt via Michelin.se söker efter hjul till min bil så finns det inte.

Bak: 315/35/R20, fram 275/40/R20.

Verkar som om jag också måste byta fälgar skulle jag vilja ha Michelin Latitude sport som blivit så prisad i denna tråd.

Nån om har ett förslag?

OscarN
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Tjena

Jag har samma dimensioner på mina hjul. Jag köpte Dunlop Quattromax Sport SP nu när jag bytte framdäck (har michelin latituds sport på bak).
Mycket nöjd med däcken. Helt knäpptysta och känns stabila.
Bilen har dubbelglas etc och är i sig väldigt tyst men jag märkte stor skillnad med de gamla Hancook slitna däck och dessa Dunlop.

Så dessa rekommenderas!

Avseende att hitta däcken, sök på dimensionerna istället för reg nr. ex på däckonline

Visa användare
26
OscarN
X5 4.0D Xdrive
Tack!
Pi
31
Pilzner
X5 35D E70 -08
OscarN du och jag har samma dimensioner på däcken.

Om du söker så sök på dimension och inte på reg nr, ovan skrev även samma sak såg jag.
mitt urval har alltid varit finns dem bak så finns även ditton fram.

kan varmt rekommendera michelin till dina dimensioner.
Visa användare
26
OscarN
X5 4.0D Xdrive
Nu äntligen kom jag till skott och bytte mina bullriga Bridgestonedäck (315/30, 275/40 - RFT) till Michelin Latitude Sport 3. (ej RFT)
Vilken skillnad!
- Enormt mycket tystare
- Inte lika spårkänsliga
- Mjukare över gupp.

Bavaria ville ha 19 000 för bytet, men det vägrade jag. Jag köpte dem istället via BYTHJUL.COM för 12 700 inkl montering.

Tack för alla goda råd i detta forum som ledde fram till detta köp.

OscarN
-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Jag har också bytt till dessa däck (samma dimension som Oscar). Det som slår mig är att de verkar vara betydligt smalare än de Dunlop Sportmax som satt på tidigare. Eller är det bara för att det inte finns något fälgskydd på Michelinarna? (Vilket jag trodde skulle finnas!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.