|
|
|
|---|---|
|
Tjena som rubriken antyder så har jag lite frågor gällande en X5:a 3.0d med femväxlad automatlåda. Jag är sugen på att köpa en sådan, det är en 04 som gått strax under 20 000 mil. En ägare, svensksåld, fullservad osv. Fint skick, Jag provkörde den häromdagen och det jag anmärkte lite på var att när man lägger i D och släpper bromsen så brukar de flesta bilar med automatlåda köra iväg i själv på tomgången typ. Det brukar dessutom ändå gå i hyfsad fart. Det är ju därför det är så skönt med automat i bilköer för då kan man bara släppa på bromsen och börja rulla framåt. På den här bilen så var det inte så dock, visserligen började bilen rulla framåt men det gick väldigt sakta, saktare än gångfart. Jag undrade då helt enkelt om det kan vara så att lådan eller kopplingen kanske slirar. Tror ni det kan bero på något sådant eller är jag helt ute och cyklar? Dessutom så tyckte jag att styrningen var lite tung. Jag har aldrig kört en X5:a förut så jag vet inte om styrningen ska vara lite tung men kändes lite konstigt. Hade varit sjukt tacksam för svar då jag är ny i BWM-världen. Tack på förhand! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.