AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
783

Var noga och kolla förskringspris på importbilar.

Aros74
Jag har köpte en 320i-95 igår. Så idag ringde jag till mitt försäkringsbolag som är Trygg-Hansa där jag för övrigt har min andra bil samt hemförsäkring.
Förutom att dom blir otrevliga så fort dom ser att min bil är importerad och dessutom varit i landet mindre än 1 år så kräver dom omkodning av Immobilizern. Detta måste vara gjort innan en besiktningsman kommer och kollar på bilen. Krångel krångel i mina ögon. Och dessutom vill dom ha 9150 kr för helförsäkring. Då kontaktar jag istället Folksam. Får jättefin service av kundtjänst där. De kräver ingen besiktning eller omkodning eller annat tjafs. De sänker istället premien per år för att jag har startspärr. Så genom Folksam betalar jag nu endast 6500kr istället. Så jag råder er att kolla upp extra noga när det gäller import bilar. Är det någon som tycker annorlunda ?? Vad är T-H´s problem vad det gäller importbilar ??
li
1.959
liste
535i -89
Har ringt runt lite i dagarna och kommit fram till att Länsförsäkringar är bäst för mig. Bra pris, bra villkor, bra service etc. De kräver dock startspärr, immobilizer och märkta rutor samt att man flyttar över hemförsäkringen dit. Inget av detta ställer till problem för mig, och sparar 4.700:-/år jämfört med If Skadeförsäkring och 3.000:- jämfört med Folksam.

Det beror på rätt så mycket saker Aros. Den viktigaste är dock personen du pratar med som dock representerar bolaget. Priset varierar som f*n så det finns inga klara, billigare eller dyrare bolag egentligen.

Kan ge dig ett exempel. Folksam E46 M3 helår, 35 år, Stockholms innerstad, 45000 kr, seriöst va?

TH otroligt bra service (läs min dagbok) 1/4 av priset, LF något dyrare.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Som sagt, jag tror säljaren är viktigare än bolaget i många fall...

/Kristian
elof
jag har ringt runt många gånger och kollat priser på försäkringar både på import och svensksålt.
Varje gång har det fallet sig så att Länsförsäkringar varit både bäst och billigast.....det ända de kräver är starspärr vilket e standard i de flesta bilar samt att man märker rutorna,de skickar ut en märksats helt gratis sen är det bara tuta o köra kanon bolag!!
elof
jag har ringt runt många gånger och kollat priser på försäkringar både på import och svensksålt.
Varje gång har det fallet sig så att Länsförsäkringar varit både bäst och billigast.....det ända de kräver är starspärr vilket e standard i de flesta bilar samt att man märker rutorna,de skickar ut en märksats helt gratis sen är det bara tuta o köra kanonbolag!!
Ja kollade runt på alla försäk. bolag och kom fram till att salusansvar.se var billigaste för mig.. BMW 328iA -96 import..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.