|
|
|
|---|---|
|
Mina xenon strålkastare har börjat att peka för lågt. Till en början skedde detta bara ibland men nu verkar det vara permanent. Dem rör sig ned och upp som dem ska vid uppstart. Vänster och höger strålkastare följer varandra så jag antar att felet inte ligger i själva strålkastaren. Jag demonterade höger framhjul för att kolla sensorn för nivåregleringen. Jag placerade en domkraft under bärrarmen (till vilken nivåsensorn är kopplad med ett stag) och lyfte den uppåt för att se om ljusinställningen ändrade sig då. Ljusinställningen påverkades inte av detta. Jag demonterade därefter nivåsensorns stag ifrån bärramen för att jag skulle kunna röra sensorns arm fritt. Men det händer absolut ingetting. Borde inte strålkastarnas höjdinställning ändra sig när jag påverkar sensorns arm? Någon som gjort detta testet? | |
| Har du kontrollerat sensorn på bakaxeln? | |
|
Nej, jag har inte kollat sensorn på bakaxeln. Men det får nog bli nästa steg för bägge sensorena borde inte gå sönder samtidigt. Jag läste någonstans att nivåregleringen kan gå in i något "felsäkert läge" om man har något fel. Förmodligen ställs då ljusinställningen in lågt i detta felsäkra läge för att inte riskera att blända. Så har datormodulen av någon anledning bestämt sig för att det är ett felsäker läge nu så kommer väl inte ljusinställningen påverkas när jag rör på bakre sensorn heller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.