AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.248

Någon som följt utvecklingen hos sin förra bil?

Sida 3 av 3
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Ludde; här handlade det ju om en originaldel från BMW MOTORSPORT. Att 19" magnesiumfälgar ser fett ut är väl en sak, men för somliga entusiester är renodlade BMW-produkter mer eftertraktade än dyrare av andra märken.

Sign Kjelle

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hmm powerkjell....ett gammalt bekant namn! :)
Välkommen tillbaka!

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
:) Tack wolv, kul att vara ihågkommen, verkligen.
Finns Asken kvar i leken?

Sign Kjelle

Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Kjell: "sen tjejen flyttade in har bilen, hemmabion och bågen försvunnit" *hua*
Och Asken finns kvar....

Två bilar är fler än en..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
pk: welcome back:) Where you´ve been, I am.....
Asken
ludde
kanske är nån här som vet vem som ägde en vinröd 325 coupe i örebro förut. som jag senare köpte. inhandlade den hos en bilfirma men ägaren bodde i örebro.
En lite äldre herre tror jag. Men det vore kul o höra varför han inte ville ha bilen längre.

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
I slutet på sommaren var jag på jakt efter en ny andrabil efter att ha sålt vår sunkiga Audi 80. Blev själaglad då jag hittade min gamla Golf 16V till salu. Ringde och kollade lite och jodå, den dåliga växellådan var bytt och tröskellådan uppsvetsad. Enda felet skulle vara ett kasst motorfäste och trasig backspärr. Givetvis skulle min gamla roliga bil köpas tillbaka. Men herregud vad den blivit nergången!!! Lacken helt fläckig efter fågelskit, kofångaren bak satt i buntband, helt genomrostat bakparti, allt i motorrummet oxiderat, blöt på golvet inuti, hjullager som lät som djävulen själv, avgas hängde nästan i marken och släpade, förmodligen inte städad inuti på två år, vindrutan var sprucken m.m. m.m. Snacka om att jag blev ledsen och besviken över att se hur en bil kan gå ner sig så fullständigt på lite mer än två år. Jag skötte den så bra och sålde den bara därför att jag inte hade plats att byta växellåda. Såg på vv.se att den fortfarande är i trafik vilket också är en gåta.
Nu slutade det ändå gott i.o.m. att jag hittade min 318i istället och den har jag inte ångrat en sekund.
Min förra bil en Nissan Sunny Gti -87 hann inte med mer än ett par månader innan sista färden till skroten kom. Den nya ägaren märkte att det började ryka under huven när hon körde, sen brann bilen upp... :(

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Satt och kollade på vv.se efter några av mina gamla bilar efter att ha blivit tipsad längre upp i denna tråd. En av mina gamla bilar har stått avställd i ett och ett halvt år och den ruttna Golfen rullar märkligt nog än.

------------
Min 525i: Länk
bil 1. Ford sierra-84 såldes till en kille som skulle ha växellådan resten av bilen skrotades.

bil 2. Audi 80 -85 brann upp 3 månader efter jag sålt den (kabelbrand som troligtvis antände nån vätska)

bil3. Opel Olympia -58 renoverad upp den 90% sålde den sen till en kille i örnskäldsvik som renoverade resten.

bil 4. DAF 66 -75. Totalkvaddades av en lastbil 1 vecka efter försäljning.

bil 5. VW Golf -86 Såldes till överpris och vårdas idag ömt av en äldre herre.

Bil 6. Renault 19 16V -93 byttes bort mot min nuvarande 318 rullar förhoppningsvis fortfarande.

Men snälla polisen,det såg bara ut som att jag sladdade.!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.