|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| min ögonsten är min första bil så jag har inte upplevt oron över att behöva se den byta ägare, däremot tror jag säljaren var lite orolig över att en 20-åring kom å köpte hans otroligt välskötta bimmer. ska visa honom bilen i sommar så han ser att den är i goda händer med nytt avgassystem, lamda, lmm och den rostfläck som fanns borta :). | |
|
Min första bil hamnade hos en halvskum handlare i Hyltebruk men köptes senare av en granne till min farmor & farfar, grannen fixade till bilen i toppskick och jag kan nu beskåda den rentvättad varje gång jag är i Hyltebruk.... är rätt sentimental kring bilar, gör ont i hjärtat varje gång jag ser en misskött BMW.... Quibbles> upplevde samma sak när jag köpte min 318is, försäljaren sa: "Nu vill jag inte se den här med massa spoilers och smälld i nästa korsning...." /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
satt och pratade med en kille, och kom in på första bilen. Berättade att jag hade en 2002tii som jag renoverade upp, trimmad maskin, fått insputningen renoverad och modifierad, sportlåda, diffad bakaxel, massvis med godsaker, all rost var vidgjord, lackerade den...dvs bilen var mycket fin och gick kanon. Då berättade han att han hade bytt motor på en sådan bil....och efter lite fråger från min sida förstod jag att det var min gamla vagn. Han bytte motor till en 1502 maskin med dito 4 petad låda, bakaxel osv. Killen hade kört några veckor med bilen...och tyckte att den hade blivit väldigt slö (konstigt gå ner från 170-180 hkr till 75hkr) och stälde bilen på sin gård...rutorna försvann och efter något år såg den förjäklig ut. |
|
|
Ja man sålde ju sina förra pärla en 92:as 325... Å som var så rädd om den... putsade jämt å grejade... Sålden den till en kompis som är kanske känd för att våld... Å så sent en kväll knackade de på dörren å vem stod där å min kära kamrat som köpt min pärla.. Han var helt förstörd å berättade att kvaddat 325a:an....... å han frågade vad han skulle göra hehe ja de var inte mycke att gör den löstes in å skrotades....Snyft.... |
|
Bmw ludde |
Powerkjell: Håller med dig om att ögonlock inte passar på en e36, men jag tycker däremot att de breda m3 listerna är mycket snyggare än orginal. Sen det här med fälgar, visst GT-fälgarna är helt ok, men 17" idag är ju nästan standard. 18, 19" ska de va, om man har råd vill säga. Har ju BBS LeMans, Mille Evo, samt Ace Monaco som stora favoriter inom fälgar. |
|
jag sålde min första bmw (320 e30) till en väldigt skum kille. han skulle laga rost och byta kam och göra si o så babblade han om. när alla papper var klara och nycklar och pengar bytt ägare så la han en lång lakritsrem när han åkte härifrån.. bilen hade då stått ute i ca -8 grader i en timme typ. det skar i hjärtat när jag såg min forna pärla bli plågad ifrån mig. jag är själv den typen som hellre pysslar om mina bilar så gott jag kan istället för att köra sönder dom. |
|
|
Min första bil en BMW 320 -80 ägde den 1987- 1990 kanonfin i karossen, träffar jag på skroten 1997 när jag får jobb där... Blev ett par tårar där :o) i perfekt skick bortsett från att motorn skurit. Min andra bil en 320 -95 den blev jag av med körkortet för fortkörning, ett halvår efter att jag sålt den hittar jag den hos en lackfirma totalsmälld, fin karma i den bilen... Mina två senaste åker omkring här i stan med gamla gubbar bakom ratten... |
|
|
Skulle aldrig palla med nåt sånt där.. kommer ha den här kärran tills jag på nåt sätt smäller sönder den, eller på annat sätt inte kan behålla den längre.. för mig är det mer än en bil nu. ;) --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
Jag ägde en Nissan 300zx en gång.. kollade upp den för nån vecka sen, och fick då reda på att den stod på en bilskrot i Huddinge...snopet! Länk |
|
|
Kollade precis upp min förra bil, den hade rullat en bra bit över 30000 mil när jag sålde den 2,5 år sen, och nu är noterad mätarställning 03-07-02 186012km. Skulle kunna förståss förklaras med utbytt mätare, men tvivlar på det så skum som köparen var. Från det ena till det tredje, upptäckte att dom har förbätrtat servicen på vv's hemsida vad gäller fordonsuppgifter, knappa in regnr och du får mesta informationen som står på reg.beviset, sedan knappar man in fax numret så får men registerutdraget faxad. Dom lär sig dom o till slut. /Kari |
|
|
Hade en Chrysler 300M 3.5l som jag bytte in, av en händelse när jag letade lite delar på bildelsbasen råkade jag hitta min forna 300M med rätt intryckt front. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Kollade på vv's hemsida... min fina (den var det då iaf) 318i är skrotad sedan augusti 2000. :-( den gick alltså bara ca 2 år efter att jag sålt den... Min förra 520i är fortfarande i trafik. :-) Den rullar nog länge efter jag sålt den den gick otroligt fint och var i bra skick trots sina 30.000 mil. Har sett den tidigare i höstas när jag var på väg till jobbet i stockholm. Min gamla dubbel-i minns jag inte regnumret på tyvärr men sist jag kollade för typ 6 månader sedan (har numret hemma) så var den i trafik. Den sålde jag till en polare och några månader efter det så skar motorn... han sålde den då vidare... kul att någon verkar ha tagit hand om den så att den fortfarande rullar (sen vet man ju inte om det fortfarande är en dubbel-i motor i den iof) |
|
| hmm, om killen har kört benz, som för övrigt jag inte tycker gör vidare fina fälgar...då kanske han helt enkelt har dålig smak | |
|
min förra ögonsten (520iA-89) sålde jag till en kille ca 5 mil hemifrån med hyfsat nyrenoverad topp osv. fick reda på efter industrisemestern att han kört sönder vattenpumpen och en kylarslang. tänkte då: jahapp det var den toppen det, men den verkade ha klarat sig. ser till den bilen i byn några gånger per år och ser präxis likadan ut som för två år sen då jag sålde den "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Jag sålde en riktigt trevlig E30 325 i början av sommaren. Bilen var motornords egen busbil på 90-talet. Har inte haft någon roligare bil. Killen som köpte den körde halvt ihjäl sig några veckor senare... Fruktansvärt synd på bilen men tur att killen klarade sig! Nu åker man E30 320 med 325 motor vintertid och E36 325 coupé på sommaren... Det funkar men ska sanningen fram så saknar man sitt ex... =) |
|
|
Kollade på min första BMW via vv:s hemsida och min gamla fina 520iA E34 har enligt vägverket haft 23 (!) ägare nu, jag var den 2:a ägaren när jag köpte bilen, den kan inte se så särskilt bra ut längre antar jag eftersom den inte verkar stanna någon längre tid hos någon. Har varit belagd med körförbud tidigare men verkar rulla nu igen lagom till vintern :( Jag hade en 535iA sedan, den har fortfarande samma ägare som köpte den av mig och den ställs av varje vinter precis som jag gjorde med den, har aldrig haft körförbud heller. Det gör mig glad! //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
|
Bmw Ludde : Vill bara påpeka att fälgarna påverkar inte bara utseende utan även bilens egenskaper och prestanda. Jag personligen ser ingen vits i att snöra på 19":are på din 325:a tex. Jag skulle aldrig ha gjort det iaf. Är lite sugen på att höra varför man ska ha 18" eller 19" på en 325:a tex. Finns det några andra fördelar än utseendet ? Iofs så tycker jag att 19" är overkill på en e36:a , men smaken är väl som sagt som baken. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
Bmw ludde |
shu: Ett par äkta magnesiumfälgar med 19" race slicks tror jag inte försämrar väghållningen, men de e min tanke det. Totalbilden på bilen beror till 50% vilka fälgar du har, enligt min åsikt. Personligen tycker jag allt under 18" är löjligt, har själv inte råd med mer än 17", men hade jag haft pengar hade jag köpt 19" direkt! Såg denna e36:a med 19" Länk tycker inte att det är overkill, snare hur snyggt som helst |
|
Bmw ludde: Ne, men det är vad du tycker , sa ja inte smaken är som baken ? :) . Hsh, nej dom sabbar inte väghållningen , men det gör inte en rejäl säkning och ett par 17" med ett par breda race sulor på heller. Blir snarare bättre med 17" , iom att du inte kan sänka bilen i princip nåt alls med 19". Sen att du i sin tur sabbar accelerationen en hel del med 19" gör juh inte saken bättre. Sen handlar det nog en hel del om komfort också då folk väljer fälgar. Så ja tycker inte du ska komma och säga att det är löjligt alls. Varför tror du bmw snörde på 17" på m3:orna tex? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
gangsta_toth |
Sen blir det väl högre ofjädrad vikt med 19-tummare? Klart det på verkar kör-egenskaperna. Dom flesta race-teamen kör väl med 18-tummare förresten? Då är det väl inte SÅ illa om folk kör med 17-tummare? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.