|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Ni levde som människa och häst. Ni delade allt. Du slet dagarna i ända för att hon skulle få det bästa betet. Ni hade kanske en underbar tid tillsammans. Sedan hittade du en ny bekantskap och sålde din gamle vän till en annan ägare. Tiden går... Om din förra bil var en riktig pärla, får du se vad den nye ägaren gjort med den? Jag hade en exemplariskt välskött och snygg Mauritziusblå E36 Coupe. Den hade M3-front, Äkta GT Motorsportfälgar, kromade interiördetaljer m.m. Igår kväll chattade jag med den nye ägaren och fick en digitalbild på förödelsen. Han hade satt ögonlock och sidolister med M3-emblem på den :-( Att killen saknar uppfattning om M-kulturen förstod jag ganska snabbt. Det blev inte bättre när han frågade om jag visste någon som ville köpa de "fula originalfälgarna..." Han hade sett ett gäng fälgar på svenska fälg som han hellre ville ha än de M3 GT Motorsport som jag köpt under året som var. Det är som att svära i kyrkan... (För mycket tid och för lite att göra - därför får ni andra lida av dessa meningslösa inlägg från min sida) | |
|
Någon däruppe retas med dig Kjelle! ;-) Dom fula originalfälgarna??? Jag skulle sagt vad jag tyckte om hans smak....... -------------------------------------------- Länk |
|
|
Vilken hädelse! :-) Skulle gärna veta vad som hänt med min dunkelblau e36 320i 1993 Individual som såldes till någon i Stockholm. Finns du här på forumet? Bilder på bilen på www.bmw.tech.nu Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Kanske läge för någon att köpa loss ett par juste fälgar till bra pris... /Kristian |
|
|
powerkjell: säg honom att jag kan köpa "skrotet" av honom för 2000:- :)) |
|
|
Jag hade en Porsche 944 en gång... min första sportbil... sålde den efter ett drygt 2 år lång förhållande. snubben som köpte den bodde på strandvägen och hade just tagit körkort... (kunnde inte köra bil för fem öre...) 3 månader senare var den smäld :( *snyft* /Jonas |
|
|
Hej Historien om mina ex.(i kronologisk ordning) 3.0an blev stulen och utbränd,dårarna hade inte ens tagit ur högtalarna(canton 3vägs,dyra)en gång på 80talet(hm,börjar bli gammal?) 2002 delbetalning av 318E21,killen som fick den sålde den i sin tur till en som bytte bort den mot vad vet jag ej,där slutar spåren. 318 påkörd på parkering(motsåndaren glömde högerregeln) detta efter en 14dagars restaurering av lacken(var fin då)inlöst och skrotad(50%+ på den affären,min första positiva erfarenhet av försäkringsbolag) 320 E30 degraderad till vinterbil(iallafall denna vintern) Övriga 4hjuliga fortskaffningsmedel av märke ej värt att nämna icke medräknade. To be continued Henrik |
|
|
Är det inte skönt att vi alla har olika smak =) Fast det här lät ju ändå lite illa... På tal om det förresten, vill du ens veta vad som hänt med Compisen om du skulle få chansen Kjelle? Koffe, som har full koll på sin tidigare V*lvo 245, sålde den till kusinen =) |
|
|
Ja, det var en grov hädelse att kalla m3 gt fälgarna för "fula originalfälgarna". Jag har sådana fälgar på min m3:a och även jag har fått höra att jag borde köpa några "feta fälgar" till bilen. Tar dock inte åt mig speciellt mkt av sådant eftersom det kommer ifrån personer som inte har en aning om vad bmw motorsport innebär. Mvh Jens |
|
|
Hejz Har en erfarenhet åt andra hållet. Köpte en väldigt speciell Volvo 164??!! med B30 och turbo - 321 hk - 450Nm. Bilen var renoverad till utsökt skick. Allt var klockrent på bilen...köpte den av en mindre firma som hade fått in den. Efter 2 veckor ringer en kille och presenterar sig som byggherre till min bil. Vi bokade möte och han visade massor av bilder från renovringen osv...det var roligt. Givetvis fick han dra ur sin gammla bil ordentligt. Han var nog ganska lugn då jag vårdade den väl. Trevlig kväll / Wallace |
|
| JN du har helt rätt... behåll dina GT fälgar, dom är snygga punkt slut och det här med feta fälgar, vad är igentligen feta fälgar, nån som vet, själv tycker jag att GT fälgarna är tillräckligt feta och snygga | |
elof |
GT-fälgar fula.......det finns mkt konstigt folk i vår herres hage . . . . |
| Mm, detta är hans första BMW. Tidigare har han bara haft Benz. En oinvigd ser inte till att uppskatta samma detaljer som vi entusiester. | |
|
Jo förresten, om någon vil köpa fina (vet iofs inte hur HAN skött dem den senaste månaden) GT fälgar. Alltså original från en M3 GT -95... Jag skulle tippa på att de går att köpa för 5000:- Jag kan förmedla gratis (så jag vet att någon tar hand om dem). MVH KJELLE |
|
|
M3 Gt fälgar för 5000:- Hur ser fälgarna ut (skicket)? Vad är det för däck?, gamla däck? mönsterdjup? Tackar för alla svar! //Daniel |
|
Lotus Samuel |
Min fina M3 -94 med M3GT fälgar har varit avställd å belagd med körförbud i minst ett år nu enl vägverket. Undrar vad som hänt med den?? |
|
Min första BMW, en 318i Cabrio som jag sålde till en Aukt. återförsäljare rullar fortfarande i mina hemtrakter. Såg den på en parkering för ett tag sen och jag känner att den hamnat hos helt rätt ägare. Blänker fortfarande lika mycket som när jag hade den. Har inte träffat eller pratat med ägaren men det var en äldre herre så jag tror att den kommer att må bra även i fortsättningen :) Visst blir man lite glad när man ser och känner så om sina tidigare bilar. |
|
| Jag fick ett mail för ett tag sen från killen som köpte min M5:a. Han hade sålt bilen efter att han hade fått den repad över huv, tak och baklucka. Tur man slapp se det... | |
|
powerkjell: får jag ställa en fråga till dig?? Har hört från olika håll att du e krom-kung när det gäller bmw =) skulle du inte kunna maila mig eller nått angående vad du hade för vromdetaljer i din bil oså?? funderar på a sätta lite i min nu innan vintern... gärna nån bild ifall du har det oxå. mvh Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 |
|
|
jo jag sålde min 325 -92 i sista Mars i våras och 21dagar senare så stod den på en bilskrot total demolerad. Enligt skroten så " Ja står den här hos oss då finns det inget kvar av den bilen" . Man undrar ju hur det gick för killen som köpte den . Är det någon som känner en ung kille i s-tälje som köpte en blå 325 -92 sedan i våras o känner till olyckan så kan ni väl säga till. Hoppas det gick bra //Per |
|
|
Hade en 320ik 87 som jag sålde 98. Den står parkerade bredvid ett garage och har stått där i tre år. Han som köpte den och äger den åker 328i -97. Hade en 320i -88 som jag sålde 99. Den är avställd fick jag höra av flickvännen till han som köpte den... Sorgligt med båda två. Fick inte köpa tillbaka någon av dem heller:( Hade också en Citroën BX RS 89. Den har total havererat, var itne helt oväntat;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.