|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar på att lägga en beställning på JB4 till min 335i -07 Automat på 9300mil. Lite frågor ang produkten. -svår att ställa in inställningar? -bilen är helt orginal, borde jag börja med större ic först? - vem ska installera kablarna? Schmiedmann borde göra jobbet eller? Om man kom med sakerna? - något speciellt jag bör tänka på? Bilen kommer inte köras sönder, alltså vanlig bruk för de mesta. Är produkten så säker? Eftersom massa har det. Några tips? Erfarenheter? Tacksam för er hjälp. Och jag vet att det redan finns en tråd på ökad effekt 600sidor:) | |
|
- lätt att ställa in - IC är att rekommendera om du vill nyttja den nya kraften i flera fullgasrepor, annars tappar du snabbt effekt efter du pressat bilen en stund. Du kan börja med Jb4, inget måste att köra med ny IC först. - De flesta verkstäder kan installera JB4 till dig, även du eller en kompis kan säkert ordna det på egen hand om du vill installera själv -finns det instruktioner på nätet (DIY). - Produkten är välprövad som du vet, och med all form av effektökning tänjer du på gränserna. Om man inte är bekväm med tanken och vilka risker som finns så ska man inte trimma bilen. |
|
|
Schmiedmann fixar säkert installation åt dig om du kommer med grejer. /DJ |
|
|
Tackar för svaren gubbar. Funderar på att lägga beställning. Såg en jb4 med en liten box som heter Jb4 PNP box . Vad är det? Sen finns de ju nått som heter Jb4 G5 board? Nån som kan förklara skillnaderna på dessa saker? Ska beställa nytt från ebay. Mvh |
|
|
Det är absolut inte svårt att installera enheten själv, tar ca 10 minuter att ansluta de olika kablarna. Sen är det bara någon enstaka inställning som behövs, inget som behöver provas och justeras. Verkar fungera bra för de flesta. Däremot upphör de flesta garantier och försäkringar att gälla när du trimmar. |
|
|
Har inga garantier kvar av bilen ändå. Finns video på hur man gör det men det är så otydligt tycker jag. Schmiedmann skulle ha 900kr för montering, de tyckte att de skulle ta 1timme. Tycker att det är lite för dyrt.. |
|
|
Ja det är dyrt, sen vill du ju kunna plocka bort den ibland kanske så det är bra att veta hur du gör. Burger Tuning har ju installationsinstrukioner på nätet, bara att hitta åt kontakterna och koppla in. Svårt att göra fel. |
|
|
Ja de vill man ju. Skulle varit bra om de fanns nån i Göteborgs området som kunde hjälpa mig.med det första gången.. |
|
| ingen i göteborgs området som kan ställa upp? :P | |
|
Jag finns i gbg, men jag har aldrig testat jb4. Är rätt hemma på cobb och ESS men där kopplar man ju inget. Borde finnas någon här i stan som kör JB... /DJ |
|
|
Tack ändå vännen. Någon borde la dyka upp här snart som kan det :) Ingen lust o betala 900 för ett jobb som tar 10min för den kunnige:) |
|
| Ingen i göteborgsområdet? :) beställt jb4, behöver stödhjälp bara:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.