AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.540

Bordmonitorn är helt svart BMW e39 -00

Ch
3
Challej
E39 540ia touring -00
Hej, efter en vinter i garaget med urladdat batteri så har min bildskärm på e39.an slocknat, helt svart är den, funkade kanon bra förra sommaren, har kollat säkringar även prövat att ta ur navi skivan o kopplat loss navi läsaren men inget har hjälpt. Radion funkar som den ska, men inte själva bilden på skärmen. Detta har hänt över vintern när bilen stått avställd i garaget. Har läst alla forum angående bordmonitor men har inte funnigt något svar på va felet kan bero på, snälla hjälp någon ? Mvh challej
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Hej Challej

Har du den äldre 4:3 eller 16:9 skärmen?
Hursomhelst så kan du kolla om det är bakgrundsbelysningen som klappat ihop.
Det är rätt vanligt på 4:3 skärmen men det går att fixa om du har tålamod o kan skruva.
Ett lätt sätt att felsöka är att ta en ficklampa och lysa in i skärmen när den är igång.
Man kan behöva lysa i ena sidan/halvan o hålla handen för medans man titta på andr halvan. Om du kan skymta text och annat på skärmen så är det Bgb som get upp. Kan ta lite tid innan du får in tekniken. Stark sol rakt in i skärmen var det som hjälpte mig att lista ut felet.

Åter kom när du vet!

Med vänlig hälsning, /F1

Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten!
Ch
3
Challej
E39 540ia touring -00
Hej, jag har 4:3 sskärmen, har prövat med ficklampa, men har inte lyckats se nått, däremot så är de lite ränder i olika färger som går tvärs över skärmen oh dom fanns även där när skärmen funka, har en mk 3 naviläsare oh har hört att dom går sönder ganska lätt om bilen stått strömlöst ett tag o att man sen startar bilen med startkablar, men skärmen borde väl ha bild även om naviläsaren är sönder? De hade ja iallafall när min gamla mk2 va sönder, men detta har iallafall fall hänt nu över vintern när den stått stundtals strömlös i garaget, då den vart avställd
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Hej. Ursäkta för att jag dröjt med svar.

Om du ser samma ränder i olika färger när du lyser med ficklampan som när skärmen fungerar så är det nog bakgrundsbelysningen som gett upp.
Det är lätt att laga men kräver en stadig hand och gott om tid.
Samt så måste du riva en hel del.

Jag har ett gammalt mektips på detta som jag satte ihop men aldrig blev klar att skicka över. Ska se om jag hittar det.

/F1
Ch
3
Challej
E39 540ia touring -00
Det är fixat nu, bytte bildskärmen oh nu funkar de kalas igen, tack iallafall för visat intresse Mvh challe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.