|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag släpper gasen går inte motorn direkt ner på tomgång. Det dröjer någon sekund innan den går ner. Någon som vet vad det kan vara för fel. I övrigt verkar allt funka som det ska. /Anders | |
|
Och så har den inte varit förut? Min M54 har en "fånga motorn funktion" som går in o ger gas vid typ 1100 rpm och släpper vid kanske 1000 rpm. Syftet är att om man varvar till och släpper, eller frikopplar under körning och släpper så ska motorn inte ramla ner för lågt i varv utan landa på en bra tomgång direkt. Denna funktion gör dock att ibland, särkilt vid kall motor då bilen också kör fet blandning kan funktionen snarare hålla kvar varvet innan den släpper ner motorn. Är det detta du känner av tror jag inte det är något fel. Är osäker på vilken motor du har, M52 eller M52TU samt om det är gaswire på den eller ej. Annars finns ju en tomgångsventil också som kan vara trög. |
|
|
Hej Jag kör inte bilen själv utan det är grabbens bil och den har varit likadan hela tiden. Han var ute nyss för att kolla vilken motor som sitter i den. Det verkar vara en M52TU och det sitter en wire på gasen. Den här gången trampade och släpte han pedalen intensivt ett flertal gånger med motorn avstängd. Sen när han startade den så verkade problemet vara borta. Det kan ha varit så enkelt som att det bara kärvade lite. Vi får avvakta och se hur det blir. Lite smörjning av rörliga delar kan nog också vara lämpligt. |
|
|
M52TU är jag rätt säker på har ingen gaswire. Slå in chassinumret på www.realoem.com och kolls |
|
| Det blir så om ACn är på, normalt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.