AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
626

Fel på 330 ci 2001 e46?

ma
52
mayday
330 ci cab -02
728iA
snart går nybilsgarantin ut på min cabbe och jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av vilka fel/problemman kan få med bilen?????
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Finns ganska många inlägg om problem/fel och goodwillåtgärder på E46 om du söker på "sök inlägg".
"Länkarmar" är ett hett tips :)

--------------------------------------------
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Tre vanliga typfel:

Länkarmar
Kylfläkt
Sladdrig växelspak

Mer info finns i diverse trådar.

My Bimmer is my mistress
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
PS. På länkarmarna, och sannolikt även kylfläkten, har BMW förlängt garantiåtagandet. Prata med din ÅF. DS

My Bimmer is my mistress
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Har inte álla -02:or 2 års nybilsgaranti. Jag hämtade min i slutet av -01 och har 24 månaders nybilsgaranti.
ma
52
mayday
330 ci cab -02
728iA
alla bilar har 1 års nybilsgaranti men eftersom bmw tillämpar konsumentköplagen så blir det ytterligare ett år garanti. Men i ett häfte som jag fick tillsamans med bilens andra papper hade bmw skrivit för hand "garanti 2001 v.44 - 2002 v.44. Så det är lite svårare att få en del fel lagad på garanti när bmws egen garanti går ut. orkar inte tjafsa fram och tillbaka.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
och i mina BMW-papper står det klart och tydligt 24 mån nybilsgaranti från BMW ( vilket jag också ser det står noterat på hemsidan numera) varför jag tycker det låter konstigt om du bara har papper på 12 mån nybilsgaranti(om det inte var så att 24 mån garantin kom sent på hösten/vintern förra året och inte i samband med årsmodellbytet)

ma
52
mayday
330 ci cab -02
728iA
vad ska man säga till verkstan när man lämnar in bilen för tex länkarmarna, vilka problem får man om man har fel på dem???? Kan inte så mycket om bilar.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Knasiga länkarmar märker du enklast genom ett svagt, men vansinnigt irriterande klonkljud. Det kan vara svårt att avgöra om det kommer från bak- eller framvagnen men det är lätt att kolla om man lyfter upp bilen. Dessutom blir bilen spårkänslig och slingrig.

Trasig kylfläkt visar sig genom att tempmätaren går i botten och man måste stanna och stänga av motorn omedelbart. Detta hände mig en onsdag eftermiddag kl 17 på Skanstullsbron (Stockholms södra utfart). En halv miljon bilister kom hem sent pga. att jag väntade på bärgare...

My Bimmer is my mistress
24 månaders garanti för bilar uttagna efter 1 november 2001.
Ojämna bromsskivor är ett hett tips ... ger vibrationer i ratten vid inbromsning.
ma
52
mayday
330 ci cab -02
728iA
Jag tog ut bilen 25 oktober 2001. Har jag 24 månader garanti????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.