|
|
|
|---|---|
|
Var får jag tag på navringar till BBS, AC Scnitzer och Hartge? Har köpt en uppsättning Hartge-fälgar med navhålsmått 82,0 och ska ha dem på en BMW med navmått 72,5 - var hittar jag navringar som fixar detta? Vanliga navringar funkar tydligen inte och dessutom verkar dessa inte finnas i det rätta måttet 82,0->72,5. Ska tydligen vara samma på BBS och AC Scnitzers fälgar. | |
|
Helt bombsäker att det måste finnas på vilken välsorterad däckfirma som helst. Svågerns hade på sin bilverkstad som passade mina bbs. |
|
|
Har hittat en omgång på nätet. Får se om dem passar. Annars får jag börja jakten hos däckhandlarna. Är det någon nackdel med navringar i plast? |
|
| Länk | |
|
Finns ingen som helst påfrestning på navringarna, så plast funkar ypperligt! Kolla bara så de blir rätt mått och sitter rätt!! |
|
|
Har köpt fyra orange navringar i plast som ska omvandla från 82mm till 72,5mm. Dem passar i fälgarnas navhål sånär på en ynka millimeter eller nåt. Hur jag än sätter i dem i fälgarna sticker navringen ut ungefär en millimeter någonstans. Inte hela ringen, utan ett par centimeter av dess omkrets. Innebär detta att det är fel mått eller funkar det såhär? Känns osannolikt att navringen skulle vara en mm för stor... |
|
|
Ingen som har en tanke kring detta? Ordnar det till sig när jag monterar hjulet på bilen kanske? |
|
| Fick i dem till slut. Var nog den sista gnuttan tålamod som saknades. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.