|
|
|
|---|---|
| Mycket snack från mig nu men jag får för F*N inte av länkarmen... bultarna är loss men får inte ur spindellederna från navet och innanför vid motorn... tips? Har spindelledsavdragare från feltema. | |
| 5-56 över natten. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Du kan ju alltid värma också. |
|
Gammalt "djungel-knep": Håll en liten slägga stadigt mot ena sidan på "öglan" som spindelledens tapp sitter i. Klappa sedan till öglan med en rejäl hammare från andra hållet, så du "klämmer" den koniska tappen. Det plötsliga trycket från sidorna får dels tappen att släppa greppet i hålet, dels trycker kon-formen tappen utåt så den släpper. Spindelleds-avdragare som trycker i ände på tappen får den att vidga sig, så den nyper fast ännu bättre.... Möjligen kan avdragaren användas för att sätta lite försiktigt tryck på tappen medan man kör slägg-tricket. |
|
| Är det någon som har bytt på just en z4 själv? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk Brytgaffel och en Länk Funkar utmärkt. De brukar sitta rätt bra och svårt att få till klockrena släggträffar så dessa har jag använt när jag bytt på mina E46or lika som Z4. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Har likadana grejer och slår som en tok men är helt stumt. 😢 får väl fortsätta slå | |
| HahaHA! Jag vann!💪 Tack för tips! | |
|
Grattis!! Det var den påsken.. Nej då, du höll väl inte på hela tiden?! |
|
| Tackar! :D nädå la 3timmar på långfredagen och 4timmar idag! :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.