|
|
|
|---|---|
|
Hej. Körde på en hare i januari och har nyss haft bilen på lagning pga en massa plast som gick sönder. Hämtade bilen igår och allt såg okej ut, tills jag åkte från jobbet på kvällen. Kort och gått, plasten som sitter i hjulhuset och även horisontellt framför hjulet (nummer 8 här: Länk ) är fel. Det finns inget hål för dieselvärmarens avgasrör. Finns det någon risk för brand eller andra skador? Jag vet att det finns överhettningsskydd i dieselvärmare, men igentäppt av plast? Jag vill såklart att verkstaden skall åtgärda felet, men jag vill också kunna använda värmaren innan jag kontaktat dem. För att kunna göra det så skulle jag kunna skära hål i plasten men då kanske verkstaden inte vill åta sig problemet? Jag känner att jag har två alterntiv: Ryck ur något (t ex säkring) så att värmaren inte startar eller Skära ut ett hål i plasten. Vad tror panelen? Mvh, Björn | |
|
Bara ett förtydligande: Det är alltså så att på bilar med dieselvärmare så finns det ett litet avgasrör som mynnar ut i ena innerskärmen, och då skall det så klart finnas ett hål för avgasröret. Ryck ut sladd eller säkring. Det är ju liksom onödigt att förvärra skadan om du kan undvika det? Det är väl bara att åka in till verkstaden och förklara att de monterat fel kåpa och be dem byta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.