|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Såja lugn och fin nu:) Är det 7 och 14 du menar Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Vissa brukar förespråka att byta ut o-ringarna som har nummer 3, 4 och 5. |
| Jag tar alla oringar när jag ändå håller på:) | |
| Ska 2,8,9,12,15,18 dras med något speciellt moment? | |
|
Så ska du ur med hela vanos nu?? :) Nr 9 är en mutter jag brukar byta om man lossar den. Tänk på att den är vänstergängad, och att du använder 6 kants nyckel även på mothållet som är en 4mm. Minns inte om de är något specifikt åtdragningsmoment för just denna, borde sånt fall stå i beisansystems väldigt utförliga guider www.beisansystems.com/procedures/index.html Nr 2 drar man så den sitter fast, krävs inget specifikt. Mest på känn.. Hur hårt man drar har inget med hur den tätar, utan den ska som sagt bara sitta på plats. Annars är de rekommenderade åtdragningsmoment för vanlig M-gänga som gäller, är du osäker kan du slå upp de här Länk |
|
|
Tackar:) Är det någon vits att lossa nr 9? Tänkte byta oringen 7 iaf. |
|
| För att byta nr 7 så behövs inte det. Det behövs bara ifall du tänkt ta loss hela enheten för att tex byta tätningarna för vanoskolvarna. | |
| Då blir det en mycket drygare operation. | |
|
80$ tar besiansystem för deras tätningskit, sen så tillkommer de några som man måste köpa från bmw, typ för magnetventilerna. Krävs inga specialverktyg för att bara byta tätningarna. Det är ifall man ska åtgärda rattlet det krävs, och de är då det börjar bli lite mer omständligt med att lyfta ur avgaskam osv.. |
|
| Kanske skulle satsa på det då om man inte behöver spec verktyg. Finns det någon bra beskrivning? | |
|
Hittade:) Det lite mer jobb, men kanske värt byta alla oringar när man ändå håller på. |
|
| Ja beisansystems har guiden som sagt... | |
| Hej allihopa! Jag har ett problem, min m5 fungerar på 4 cylindrar bara, jag felsöker hos BMW 2 gånger och det gav mig 1 magnetventil, jag har rengjort alla ventiler har byt o-ringar, har lödat men det fungerar fortfarande inte.. | |
| Den kanske är trasig helt enkelt? Jag tror jag har i reserv som skulle kunna passa, kanske inte samma kontaktstycke men ventilen är nog den samma som på M3.. | |
| Jag beställde nyligen hela kretskortet . Med ventiler , begagnat ifrån Tyskland, BMW vill ha Jötte mycket pengar för byta hela vanosen | |
|
Skulle ha testkört ventilerna först, sen mätt kablarna till DME boxen.. Men du får hoppas på att det där löser problemet.. |
|
| Har testat ventilerna de fungerar alla 4 , ligger på 3.9 ohm. Fattar inte vad felet kan vara | |
| Öppnar dom då och släpper igenom vätska?? | |
| Menar du solenoiderna? Med elektrisk rengöring? Isåfall har jag redan gjort det med och de fungerar rätt | |
| G0ry, har du kvar dina ventiler? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.