|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta emblem på bagageluckan på min F10 2012. Hur sitter det fast och hur får jag bort det lättast utan att skada lacken? Mvh /daniel | |
|
Använd fiskelina för att få bort det gamla. Mvh Håkan |
|
| Mja...Har för mig att man går bet med fiskelina när det kommer till BMW emblemet då det sitter monterade genom att det "trycks fast" i två gummi/plast -bussningar i karossen...Det kan funka att dra loss emblemet med en "sugkopp eller liknande" | |
|
Nej, det funkar. Emblemen är bara fastklistrade. Tidigare (på 70-talet?) så satt de däremot fast på annat sätt. Med vänlig hälsning Håkan |
|
|
Både Dawwe och Håkan har rätt. Det beror på om det är "BMW-emblemet" som ska bytas eller modellbeteckningen. |
|
| Skriver man BMW emblem i rubriken så tänker jag iaf på det runda blå-vita emblemet iaf, o det sitter med två såna där "plastbussningar". Modellbeteckningen (säg 520d) däremot sitter bara "klistrad", så då funkar fiskeline-metoden. | |
|
Ber om ursäkt.. Jag tolkade detta som modellbeteckningen. Dawwe har rätt! Med vänlig hälsning Håkan |
|
|
Det går dock att få bort BMW-emblemet (blå-vita) med fiskelina också. Man för då bara in en bit, ngn cm av linan och drar ut det. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.