|
|
|
|---|---|
|
nån som gjort detta med bra resultat... jobbigt att inte det var standardbultar som bmw använde :/ ett sätt är väl att gänga o skuva ner en bult i originalbulten... kanske inte bästa lösningen... men billig ialf. några förslag? | |
|
jag pluggade grenröret och tog bort pulsairventilerna och alla slangarna, och det funkar bra. jag frågade på BMW vad det gjorde för nytta och vad som skulle hända om man tog bort det. svaret blev "det gör ingen skillnad, ta bort skiten det går ändå bara sönder". ungefär så lät det. och på besiktningen sa de inget! är det bara snyggt gjort så märker de inte att det suttit där. reglerna säger att det måste sitta där, och det ska finnas goda möjligheter för att det ska kunna fungera. www.moffa.nu |
|
| okay... men frågan var egenligen vilket sätt man pluggat dom uttagen i grenröret | |
|
Nu vet jag inte hur grenröret på en 320 ser ut men på min bil bytte jag ut bultarna som satt i grenrören mot bultar utan hål i. Det var "rörbultar" på min. Så om du inte känner igen bulten åk till en rörfirma och kolla om de har några liknande bultar. /Anders |
|
|
Jag pluggade mina med hjälp av enkronor och femtioöringar som packningar. Det är bara att fila lite på dem så passar de aldeles utmärkt. Det går även att använda tiokronor men jag tyckte det var billigare med femtioöringar. =) Man använder muttrarna som sitter där original, sen stoppar man bara i mynten och drar åt hårt. Funkar utmärkt, jag lovar. Ser rätt kul ut också faktiskt. Jag har även pluggat EGR-uttaget på insugsgrenröret med en femkrona! =) Lycka till! |
|
|
groze: haha.. du använder verkligen skallen :)) snacka om hårdvaluta! avn: bra förslag de me!! det är säkerligen rörbultar på min me.. var på järnaffär men de kunde inte hjälpa till.. danke!! |
|
rsarits |
Jag har pluggat slangen vid luftburken och monterat tillbaks den, då ser det OK ut även på SBP, avgasvärdet låg änå på 0.3, så det var ingen fara (får ha 3,5) Micke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.