|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en BMW e60 2004. Och jag undrar ifall man kan använda fälgar som är 5/112? Finns det spacers att köpa för att kunna använda dessa fälgar eller? | |
|
Generellt NEJ! Du har 5x120mm på din bil. Kanske finns spacers som ändrar bultcirkeln men då får du troligen problem med att fälgen flyttas ut för mycket i hjulhuset. Skulle även misstänka att sådana spacers (om de finns) lär kosta rätt mycket... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok då Vet jag det :/. Men det finns en kille som säljer fälgar som är 5x120 ET34 som han hade på sin BMW 3serie (E9). Måste man köpa spacer för dom fälgarna ? Eller kan man byta däck på dom? |
|
|
Spacers finns Länk Välj en fälg med "rätt" ET så går det bra. Exempelvis ; Du ska egentligen ha et20. Spacern är 30mm tjock. Du bör välja en fälg med et 50 eller däromkring. (Lägg till tjocklek på spacer i millimeter på ditt original Et, så får du hyggliga indikatorer på vad nya fälgen bör ha för et för att inte störa chassit) |
|
|
Så jag behöver ha spacers för 5x120 et34? Är inte så bra på det här. Kan någon hitta spacers till mig som är billiga? |
|
|
Leta upp fälgar med rätt inpressning i stället! Det finns mängder av bra begagnade fälgar (ofta med bra däck) till rimliga priser på t ex. blocket.se Att hålla på med spacers och klydda, leder nästan garanterat till vibrationer och andra problem. Dessutom kostar spacers och längre hjulskruvar en hel del och då är det helt plötsligt inte så billigt längre, även om E90-fälgarna kanske var billiga... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok tack Johan.. Jag har letat hella tiden..jag vill ha kromfälgar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.