|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag har fått ett skumt problem med frugans -96 316. När man axar normalt pendlar effekten upp och ner samtidigt med förbrukningsmätaren. på full gas märks inget. Nån som har nån idé? | |
|
Läge för felkodsavläsning. En vild gissning: lambdasond eller kamaxelgivare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Inga felkoder varken på motor eller låda. | |
|
Med vilken utrustning gjordes felkodsavläsningen? Lästes den via det runda uttaget under motorhuven? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Dom lästes med en Bosch diagnosdator från uttaget under huven. Kollade även alla ärvärden som gick att komma åt och det såg helt ok ut. Perfekta avgasvärden med en lamda på prick 1. Drar väldigt lite soppa och misständer aldrig. Ska nog prova en ny sond ändå. Känns lite som pendlingarna följer lamdaspänningens pendlingar. |
|
|
Du skrev "ny sond". Vilket fabrikat var det och var det en modellanpassad sond eller "universal" som skarvas mot kablaget? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej. Nej jag har inte bytt något ännu. Det jag menade var att jag tänkte prova en ny sond. Jag har lite varierande erfarenheter av billiga kinasonder men provar nog en bara för att se om det blir någon skillnad. |
|
|
Fixat. En ny lamda löste problemet. Blev dock en billig kinalamda så vi får se hur länge den håller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.