AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.608

Några frågor om MK4 navigation

Visa användare
134
DLux
MB AMG C43 -17 (S205)
MB SLK 55 AMG -09 (R171)
Jag bytte just ut min MK3 navigationsenhet till en MK4 och har nu några frågor.

1. Med MK4:an är displayen mycket mörkare än förut - speciellt kartvyn är nästan oläsbar i solljus.
Jag tycker att jag varit runt i alla menyer, (inkl. servicemenyn), och ställt upp ljusstyrkan till max utan större framgång.
Kan det vara något knas med själva navienheten som påverkar ljuset på alla funktioner på OBC-displayen?
Eller kan det vara någon inställning jag missat?

Vad jag förstår ska den ha någon slags automatisk justering av ljusstyrkan beroende på omgivningsljuset, men jag ser ingen skillnad även om jag täcker för det lilla hålet i underkant av displayen, eller lyser rakt in med en ficklampa.
Vet inte om denna funktion funkade med MK3:an, men jag upplevde i alla fall inga problem med att man inte såg informationen på skärmen tillräckligt bra.

2. MK4:an är inte uppdaterad till senaste programvaran, utan kör för tillfället 4-1/91.
Jag tänkte därför lägga in den senaste med moddningar för bl.a M-logo och camera alerts.

En hel del ställen jag kikat på länkar till neiloakley.com
Länk

Den som jag tycker skulle passa mig där är "BMW Navigation OS - v32 (Night Mode, Camera Alerts, M Logo)"

Är det någon här som använt sig av denna och kan verifiera att den funkar OK?
(Eller rekommendera någon motsvarande från annat ställe)

3. I servicemenyn finns en meny som heter "Key Function".
Vad har den för funktion? (och ev. defaultvärden)
Anledningen till frågan är att jag kan ha vridit på menyratten och ev. ändrat något värde innan jag kom på att den backade till föregående meny av sig själv efter någon sekund.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.