|
|
|
|---|---|
|
Hej ny här på forumet! Jag och frugan är ute efter en Z3 som vi kan vara ute och glida och köpa glass med.Prismässigt har vi tänkt något mellan 50-70tusen. Vi är absolut inte ute efter en racer. Jag har funderat på en 1,9 140hk, men prismässigt verkar 1,8 vara typ 20-25 tusen billigare och finns ett lite större urval också på blocket. Att det är skillnad förstår jag, men är skillnaden så stor för vårat ändamål. Eller ska man söka brett på bägge modellerna för att hitta en fin bil? Hoppas att ni fattar mitt tänk :) Tar även emot tips vad man bör tänka och titta efter vid köp. Någon här som har en till salu kanske? /Sharp | |
|
Hejsan Jag förstår precis vad du är ute efter och delar din uppfattning vad gäller typ av bil, jag brukar säga det beror på vad man ska ha bilen till och det har du framfört och jag tycker dina tankegångar är bra. Det verkar som de flesta här på forumet rynkar lite på näsan åt de 4cyl. bilarna , det ska hela tiden vara de motorstarka alternativen men det kanske inte det man är ute efter. Man kan just tro att de motorsvagare modellerna har hanterats varsammare då jag tror en annan kategori äger dessa. Själv sökte jag en 1.9 men det blev den minsta sexan 2.0 på 150 hk. den kom som ersättare för 1.9 då den utgick. Jag har inte så mycket råd att ge dig annat än vad som allmänt gäller vid bilköp, men det är klart tittar du lite bredare och har möjlighet till ett större spelrum då det gäller priset så har du naturligtvis större chans att hitta en bättre pärla vad avser skick, då det här är nöjessaker så är det inte roligt att ha halvtaskiga grejor bara det är billigt. Titta och köp md hjärtat då blir nöjet störst, tiden med letandet har också sin charm så lycka till säger 76 åriga gubben/bildock som fortfarande tjusas av cabbeåkning. |
|
|
Jag har haft en 1,8, en 2,8 och nu har jag en M. Om jag ska snabbt beskriva skillnaderna så var 1,8 väldigt underhållande att köra för den var så bra balanserad. Lite som en Miata. Men det var tråkigt på motorvägen eftersom det hände så lite och vid omkörningar. 2,8 var en riktig glidarbil. En härlig motor både i låg fart men ändå med resurser nog när man ville köra om. M-bilen är något helt annat. Med sin hjulupphängning och sin motor vill den inte glida omkring. Det känns hela tiden som om man kör för långsamt och omkörningar blir som ett gift. De är vackra och har sin charm allihop, Jag säger som bildock. Titta runt och välj sedan en välskött bil med hjärtat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.