|
|
|
|---|---|
|
Fick upp detta felmeddelande idag, "Parking light front left failure". Bytte lampa nr 1 på länken, men ingen förbättring... är troligtvis lampa nr 4 som är trasig då. Lätt att byta? Sitter var? Ganska trångt runt strålkastaren, värt att ge sig på, eller verkstadens problem? Länk _______________________________ Trivs med ett svårt beroende av bilar. | |
|
Japp, det är lampa nr 4. Vet inte hur det riktigt ser ut med faceliftens front bumper men på min pre-FL så fick jag ta ur luftboxen som sitter bakom strålkastaren för att komma åt att lossa hela armaturen som då kan skjutas 1,5-2cm framåt innan fronten tar i. Efter det kan man med mycket svordomar, stort tålamod och lite mer svordomar komma åt att skruva loss den gamla lampan (sitter med bajonettlås) och sen få i den nya. |
|
|
Tackar för tipset Hamilton1974, får ta det en dag när jag har gott om tid känns det som. Och när barnen lagt sig så att de inte hör svordomarna :) _______________________________ Trivs med ett svårt beroende av bilar. |
|
|
På högersidan fick jag lätta på stötfångaren och fick ta ut hela Lycktan för att komma åt byta den lampan! 😞 |
|
|
På pre-facelift ca går det att byta som Hamilton beskriver. Men på facelift är det tyvärr bara att böka bort fronten Länk Om du ska byta till diod lampa så köp en kvalitémodell. Köpte själv en lite billigare crydom från ebay.de som höll i ca 3 månader, och så kul är det inte att byta. Nuvarande är köpt från Xenonkungen och den håller fortfarande efter drygt 20 månader. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.