|
|
|
|---|---|
|
Vet att det här med lufttryck diskuterats in i absurdum tidigare men jag är inte intresserad av högt respektive lågt tryck och vad det gör med slitaget på däcken. Jag undrar dock vad ni kör med för lufttryck i däcken. Jag har 18 tums Michelin pilot sport och i dörren på bilen är rekommendationen 2,0 fram och 2,3 bak vilket låter extremt lite i mina ögon? Jag har alltid tidigare haft mellan 2,6-2,8 bar. Jag vet också att jag kan studera slitaget själv och analysera fram rätt tryck i förhållande till komfort och väghållning med mera men är nyfiken på vad ni andra kör med. | |
|
Kör mest själv i min bil, så jag går på rekommendationen för max belastning och drar bort någon decimal. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Jag kör med 3,0 runt om | |
| Jag ligger på lite drygt 3, både på vinterdäcken (17") och sommardäcken (19") | |
| Jag har 2,5 fram och 2,7 bak till vardags. Vid längre resor med hela familjen och packning använder högsta däcktryck på angiven däcksdimensionen. | |
| Satte 3,0bar vid långresa för fjällen och känns som om bilen och däcken trivs med det. Så tänkte fortsätta att ha det höga trycket även vid sommardäcken. | |
|
Jag kör med 2.4 fram och 2.8 bak (kalla däck 0 grader). Betänk att trycket ökar när däcken blir varma. I ca 110 km/h blir mina däck ca 20 grader varmare än omgivningen. Nu minns jag inte hur mycket trycket ökar. Men varma sommardagar och ca 45 grader i däcken ligger trycket omkring 3.0. Ja. Jag har dessa givare som skickar över tryck och temperatur för visning å displej. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
|
Kör på rekommenderat bilens däcktryck. Känns mycket vettigare en alla andra förslag från däckgubben till ex. Den tryck som dom föreslår är minst sagt för mycket i jämförelse med rek tryck. Så för min del rekommenderat tryck som gäller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.