AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.466

Lufttryck F11?

Be
151
Berta99
520D F11
Vet att det här med lufttryck diskuterats in i absurdum tidigare men jag är inte intresserad av högt respektive lågt tryck och vad det gör med slitaget på däcken. Jag undrar dock vad ni kör med för lufttryck i däcken.

Jag har 18 tums Michelin pilot sport och i dörren på bilen är rekommendationen 2,0 fram och 2,3 bak vilket låter extremt lite i mina ögon?

Jag har alltid tidigare haft mellan 2,6-2,8 bar.

Jag vet också att jag kan studera slitaget själv och analysera fram rätt tryck i förhållande till komfort och väghållning med mera men är nyfiken på vad ni andra kör med.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kör mest själv i min bil, så jag går på rekommendationen för max belastning och drar bort någon decimal.

----
BMW CS/SC #6212
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Jag kör med 3,0 runt om
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Jag ligger på lite drygt 3, både på vinterdäcken (17") och sommardäcken (19")
Li
55
Limbro
BMW 535d-11
BMW 218i AT-15
Porsche 718 Cayman-17
Jag har 2,5 fram och 2,7 bak till vardags. Vid längre resor med hela familjen och packning använder högsta däcktryck på angiven däcksdimensionen.
Satte 3,0bar vid långresa för fjällen och känns som om bilen och däcken trivs med det. Så tänkte fortsätta att ha det höga trycket även vid sommardäcken.
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Jag kör med 2.4 fram och 2.8 bak (kalla däck 0 grader).

Betänk att trycket ökar när däcken blir varma. I ca 110 km/h blir mina däck ca 20 grader varmare än omgivningen. Nu minns jag inte hur mycket trycket ökar. Men varma sommardagar och ca 45 grader i däcken ligger trycket omkring 3.0.

Ja. Jag har dessa givare som skickar över tryck och temperatur för visning å displej.

Vänligen Näckrosen.

I rather go ponding
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Kör på rekommenderat bilens däcktryck. Känns mycket vettigare en alla andra förslag från däckgubben till ex. Den tryck som dom föreslår är minst sagt för mycket
i jämförelse med rek tryck.
Så för min del rekommenderat tryck som gäller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.