|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om det finns någon bmw verkstad som hjälper en när man har europlusgaranti? Har läst på forumet att det verkas hanteras olika i Sverige? | |
| Wölkes i V frölunda tog/tar 1500:-,har jag för mig, för kontakten med Europlus. En urvattnad och dålig försäkring som inte Bmw Sverige sanktionerar fast den säljs av dom själva i Tyskland. Hittar man ingen firma som är godkänd av Europlus i sin omgivning får man inte tillbaka momsen på utläggen. Briljant affärsmetod! | |
|
Det har inte varit något problem med att få ut på försäkringen i Stockholm vare sig för mig eller för pappa. Dock du får betala verkstaden i Sverige och så får man ersättningen personligen från Tyskland. Pappa fick till och med tillbaka lite mer än reparationen kostade! Håller alltså inte med om att den är urvattnat, däremot är det dåligt att BMW Sverige inte tar över kontakten med Tyskland och inte kräver betalning av bilägaren. Undrar om det är likadant för en tysk som får ras i Sverige? Mvh Stephan |
|
| Hmm, är det olika bud från Europlus? Har haft många samtal med min kontaktperson på Europlus, och grejen är att de inte får betala ut moms till privatperson utan bara till AB och godkända av dem. Jag trixade med detta för ett halvår sedan efter jag fått klartecken från Ep att felet var ok att reparera. Slantade upp vad det kostade och skickade sedan räkningen. De strök/reducerade vissa kostnader, bla utökade felsökning, de godkände bara felsökning inte utökad felsökning. Reservdelar fick jag bara betalt för ett "standard pris" som var ett antal procent lägre och momsen strök de helt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.