|
|
|
|---|---|
|
hej har lite bekymmer med min 728 e23 har flyttat över motorn samt elhärvan, styrbox mm från en 735 e23 alltså en m30b34 , den snurrar på startmotorn men får ingen gnista eller soppa. vad kan vara fel? lär jag flytta över resten av elsystemet? eller kan det vara nån startspärr som spökar? | |
|
Vad är det för årsmodell på din E23 och den motor du satt i? Johan |
|
|
728 är en 86a 735 en 85a |
|
|
Har du inte glömt jordflätan till motorn? Kolla alla jordpunkter. Johan |
|
|
Ne den sitter där, lika så dom små jordsladdarna. Är ström fram till tändspolen iaf när jag vrider på tändningen. Går det inte å bygla relä så man får det å fungera? Mvh |
|
| Ja, det går ju att bygla reläer. Har du inte bytt plats på svänghjulsgivarna då? Det kan ju vara väldigt många fel. Kör du med 2.8 kabelhärva och 3,5 styrenhet, LMM? Om ja, kolla verkligen att det är kompatibelt! | |
|
hej vilket relä kan ha nått att göra med detta då? nej dom sitter som dom ska har bytt plats på dom en gång för att konstatera om det va fel på den, är väl bara en av dom som går till motorstyrningen den andra går väl till varvräknare, är samma givare om jag förstått det rätt? nej kör med 3.5ans kabelhärva plockat från 735an samt styrbox å lmm som satt på den. kan det vara nått annat som skiljer sig i själva bilens el? |
|
|
Du har ju ett bensinpumpsrelä och ett huvudrelä. Prova att bygla dom för att se om det ger någon skillnad. Annars kan ju boxen vara trasig och eller LMM. Är du säker på att du har rätt nummer på LMM? /Johan |
|
|
vart hittar jag huvudrelät nånstans? motorn fungerade felfritt när tog ur den ur 735an men man vet aldrig saker kan ju gå sönder när som helst, lmm kommer från den också så är ju inte fel iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.