|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hittade ett rätt intressant objekt, dock är annonsen märkt "buisness seller", och inte Dealer, eller Private. Vad innebär detta i praktiken? Bilen i fråga är denna, vad tror expertpanelen på AP? Länk 3600 mil låter rätt så lågt? skruvad? | |
|
Tja, det kan kanske vara intressant? Om det är korrekt som det står "Verkaufen unseren sehr gepflegten Drittwagen" och ej körd på vintern så handlar det alltså om familjens tredjedel som skal säljas - och det är därför mycket möjligt att den inte gått längre. Sedan skall man komma ihåg att "skruva" mätare är hur enkelt som helst numera, trots att man skriver "Km sind nachweisbar,", dvs att man kan bevisa kilometerställningen. Kostar inget att fråga, så är du intresserad så kolla chassinummer och sök på detta för att få ytterligare info. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Det betyder väl bara att det inte är en privat säljare, utan en bilfirma. Om bilen är tysksåld från början är det väl ingen fara för skruvning? Trodde det var "dödsstraff" för sådant i den tyska bilhandeln. /Lennart |
|
|
Fast på bilhandlare står det "dealer" och privat står det "private" på denna står det "buisness seller", den enda jag sett som har så.. Är det en bil som står på ett företag, och att det är företaget som avyttrar bilen kanske? Frågat efter chassinummer, inte fått svar ännu. |
|
|
Google är fantastiskt... :-) Säljaren är en jurist(firma). Föreställer mig att det nu bara är en prisfråga i fortsättningen. /Lennart Edit: glömde länka: Länk |
|
| Nu e bilen borta.. dock inte till mig.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.