|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har aldrig haft en touring innan och den jag skaffat mig nu har luftfjädring bak. Systemet som så fungerar som det ska, inga felkoder, kompressorn går och bälgarna är täta och hela. De jag tycker känns konstigt är att den är väldigt hård. Ojämn väg, farthinder osv så känns den väldigt stum och det låter i hela bilen när bakvagnen jobbar. Där är inga glapp eller slitna bussningar, jag har kollat. Är dom så här hårda bak eller finns det något annat man kan kolla som kan vara fel på systemet? Med vänlig hälsning, Oskar | |
|
Vet ej om detta påverkar eller inte men man kan ställa luftfjädringen bak i olika lägen. Transport mode, Trim line mode och normalläge. Jag har felsökt en del bilar med luftfjädring med Inpa och märkt att flera stått i transport mode. Dessa ägare hade varit inne med andra diagnosverktyg och dribblat med luftfjädringen. Jag märkte också själv att min bil hamnade i detta läge då jag körde med Autocom på luftfjädringen. Man såg inte detta förrän jag kollade med Inpa. Lite långskott kanske men värt att kolla. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Inte alls så tokigt som du tänker! Vet inte om de finns ett "transport mode" på fjädringen men ska absolut kolla! | |
| Min stod i transport mode när jag köpte den för några månader sen. Den var då relativt låg bak, mer luft mellan skärmkanten och hjulet fram än bak. Ingen aning om hur den hamnat där eller hur länge förra ägaren kört omkring så ;) | |
| Okej, tyckte du den var hård också och blev den mjukare när du ändrade? | |
| Har kollat nu och den står inte i transport mode. Hittade inte så jag kunde ändra några lägen heller... | |
|
Vad använder du för program? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Har skickat ett mail till dig Ola. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.