|
|
|
|---|---|
|
Det ryktas om en ny modell nästa år? Det betyder väl iof att touringen kommer först om två år? Sen är ju frågan om det är vettigt att köpa nu = leverans i juni eller om det är mycket bättre att vänta och köpa årsmodell -16 troligen med leverans i november? Vad tycker ni andra? | |
|
Hej smurfkungen. Vet inte när dom byter årsmodell i år. Men i fjol så var bytet vid månadsskifte juni-juli för 5-serie touring. Fråga säljaren, han/hon skall veta detta även om dom inte alltid säger det. Jag fick reda på det pga jag tog en individual färg som gjorde att tillverkningen blev flyttad framåt och därför hamnade på "rätt" sida. /mården |
|
| Tack Mården! Ska kolla upp det, om så är fallet så väntar jag ju hellre en månad extra... | |
|
Modellbytet är juni numera. Alltså skall du i april/maj kunna lägga order på en leverans till sommaren! Nya 5:an kommer nog inte förrän slutet 2016 som MÅ2017, av vad jag hört. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Touringen kommer numera ca 6 mån efter sedanen, vad blir det då våren 2017 som MÅ2018? | |
|
"Vi får vänta till halvårsskiftet 2016 innan 5-serie (med trolig internkod F50 för sedanmodellen och F51 för kombin Touring) kommer till Sverige, debuten sker på Genévesalongen samma år. Touring-modellen dröjer till senhösten 2016. Längre fram debuterar 5-serie Gran Turismo." Hämtat från teknikensvarld.se |
|
| Om det inte är en signifikant skillnad i prutmån mellan MY15 resp MY16 så är det väl värt att vänta tills du kan beställa MY16. Och som de brukar säga - en bil är aldrig så bra som under dess sista år :) | |
|
Verkar som att priserna är desamma och den börjar tillverkas första veckan i juli. Så då väntar jag gärna någon vecka och får en MY16 istället. Tack för alla tips och råd! |
|
| Däremot undrar jag fortfarande när nya modellen touring kommer. Verkar det som hösten 2016 som MY17 eller vad tror ni andra? | |
| Det mesta tyder på MY17. Sedan behöver den väl få något år på sig att avlusas alla barnsjukdomar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.