|
|
|
|---|---|
|
Tjena! det är så att jag har en Bmw 535D -08 och fick nu efter jag bytt tillbaka från led i dimljusen till vanliga halogen, Aldrig haft några felkoder innan, Jag hissade upp bilen V fram först och bytte lampa, hade tändning på under tiden, Sen gick jag över till H fram bytte lampa där och testade även om lampan eller ballasten hade gått på dom andra sen hissade jag ner och nivåregeleringen va ju typ tom i bakänden, hörde att en va igång nångång när jag hade bilen upphissad, stängde av tändning nångång under tiden, Sen drog jag på tändning igen när jag hissat ner bilen för att få bilen och fylla upp luft på höger sida, fram och bak, Startade bilen ingen skillnad, la den i neutral D R P, rullade ut den utanför garaget och kännde att den va trög och styra, fick då upp felkoder på aktiv styrning, battery discharge, Time/date bilen va aldrig utan ström eller ha behövt starhjälp, den startade direkt när Jag tryckte på start, Någon som har någon ide om detta? Nu är klocka o datum inställt och är bara på aktiv styrning jag har felkod, | |
|
Hej troligen är det att batteriet blev ur laddat när du stog med tändningen på Ladda batteriet och vrid ratten till änd lägena och starta om Mvh |
|
|
Hum hur kan det laddas ur och sedan starta lätt som den ska? ett par led lampor borde inte dra ut batteriet tycker jag, hade bara angel eysen och dimljus igång, Men visst ska testa som du säger nu snart, Hur menar du att man ska göra starta upp bilen vrida fullt till höger sen fullt till vänster sen ska ratten vara rak och stänga av bilen sen? göra så ett par gånger om det inte funkar? eller måste det va nån speciell ordning? |
|
|
Du kalibrerar styrningen genom att vrida ratten fullt från sida till sida med motorn igång. Om det funkar så slocknar varningen till styrningen då. ------- //Lövet |
|
|
Kan återkomma med svar nu och det funkar som vanligt nu! inga felkoder eller liknande. startade upp bilen en va kvar (AS) felkoen, rullade ur garaget Svängde fullt höger sen fullt vänster så slocknade den direkt utan och starta om eller göra mera. så antagligen drog jag ur för mycket ström med tändningen på så den inaktiverade aktiva styrningen, Men tack för hjälpen :) mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.