|
|
|
|---|---|
|
Har fått en träratt av syrran till z3:an. Hur tusan gör man med airbagen, går det att ta bort den eller avaktivera den? Och hur blir det med felkoder, airbaglampan, besiktningen? Någon som vet eller har någon erfarenhet? Mvh | |
| Hej! Jag hade nog ställt frågan? Vad är viktigast, en vacker träratt eller livet i behåll efter en olycka. | |
|
I vissa fall gör airbagen faktiskt mer skada änn nytta. Speciellt om man kör utan bälte . Hade sparco ratt utan airbag när jag smällde min m3 rejält, klara mig typ oskadd . Airbagen sitter i original ratten. Ratten å airbagen är relativt lätt att demontera. Du behöver ett nav ( typ momo ) för att få nya ratten att passa. Med lite otur kommer tutan inte att fungera . ( kräver lite pill att få den att fungera .) Kan åxå hända att blinkers spaken lämnar på när du svängt. ( du måste stänga av den manuellt ) Airbaglampan börja lysa, ja. Den går att tejpa / ta bort. En seriös besiktningsgubbe släpper inte igenom din bil utan airbag . ( fuskbesiktningar förekommer väl. Gör som jag; montera original ratten vid besiktning . Är ju ändå inte så ofta man besiktar :) Det var väldigt nära att de skulle blivit ratt utan airbag i min nuvarande z4 , men så blev jag kär i z4 M ratten :) liten , FET , med knappar som lyser å sömmar i M färgerna :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.