|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar ifall där är någon som kört med eller vet om det är möjligt och köra med 10-10,5" breda fälgar bak på en E46 M3? Och 9" fram? / Johan | |
|
Max 10 bak. och då är det bästa 8.5 fram men 9 fram funkar också. 10 bak räcker gott och väl :) |
|
|
Okej, tack för svaret! Frågan är hur breda däck man vågar sätta på, 285 bak blir nog lite för mycket skulle jag tro. 245 fram och 275 bak bör väl bli rätt bra :) Har 235 fram och 265 bak nu. |
|
|
Oj, "feelitbmw", det var väldigt snåla hjulhus du har på din M3. Max 11" bak skulle jag säga, max 10.5" om du kör större än 19". 18x10" får t.o.m. plats utan problem bak på en vanlig E46 med lite stretch. Här har du några exempel: 19x9.5" fram och 19x11" bak: Länk 19x11" bak: Länk 19x8" fram, 19x11" bak: Länk Kan fortsätta i evigheter :) |
|
|
Och ja, jag har erfarenhet själv av både M3 och vanliga E46. Min nuvarande cabbe har 19x10" ET40 bak med 265/30-19" Pirelli P-zero-däck: Länk Det går inte i mer än ett könshår mellan skärm och däck, men får plats, det gör det. |
|
|
Oj vad hög et du har på dina 19" "tp". Upp till et 25 är det på M3 e46, helst lägre. "Bmw-motorsport", optimalt är det max 10 breda bak, 8.5-9.0 fram. på m3 e46. Räcker gott och väl anser jag. 275 bakdäck, 235 eller 245 fram. 18" el 19" är bäst för en M3 e46. Men det är upp till dig, prova dig fram. |
|
| Ja, M3:an har liiite bredare skärmar :) | |
| Ja vill man ha bredare fälgar än däck så... :) | |
|
Tusen tack för alla svar! Anledningen till att jag vill få på så breda fälgar som möjligt är för att kunna ha så breda däck som möjligt. Jag vill inte ha stretch eller något sånt utan det ska ligga fint på fälgen :) Och jag ska köra på 19". Jag vill ha lite "racestuk" eller vad man nu ska kalla det på bilen, så något i stil med CSL fälgarna typ :) Finns exempelvis Avant Garde som är 19x9" (ET 15 eller 35) fram och 19x10" (ET 25 eller 38) bak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.