|
|
|
|---|---|
|
Hej Har precis sänkt min e92a med mpaket så 15/15 är den sänkt från fabrik, men iallafall är jag missnöjd som inihelvete, jag köpte fjädrar lowtec 45/25 sänkning från schmiedmann och fick hem ett paket med både fjädrar och stötdämpare men står inget om det på följesedel/kvitto så de måste ha skickat fel från lowtec i tyskland, men jag kollade ändå upp artikelnr som stod på kartongen och googlade och det stämde att det är 45/25 och det sitter också en schiedmann etikett på som bekräftar detta. Iallafall jag hissar ned bilen och den är hög som satan, högre än innan sänkning, jag kör några 100m och den sätter sig endel, kör några mil tilll och svänger/gasar/tvärbromsar men lägre verkar den inte bli nu.. Nu vill jag se vad ni tycker enligt mig är den inte ett skit lägre, vad jag har för mig med bilder från folk som sänkt sin så brukar skärmkanten komma ned en bra bit men nu ser det fan ut som original fortfarande??? Har ni bilder på era bilar sänkta så jag kan få se svart på vitt hur det ska se ut? för jag tvivlar starkt på att detta stämmer det känns fan nästan som den är högre? Här är FÖRE: Länk och här är efter: Länk Länk | |
|
Haha jaa.. Inte ser den "sänkt" ut iallafall.. En polare köpa billiga coilovers från j-tech (till sin e91) och det blev en jävla skillnad! |
|
|
Lite sänkt tycker jag den blev. Men i storleksordningen 1cm eller liknande. ------- //Lövet |
|
|
Mätte du från navcentrum till skärmkant före och efter? Du har ju olika hjul på bilderna så de säger ju inte så mycket. |
|
|
Kane: Nej det gjorde jag inte, men 3 cm lägre fram än innan borde vara en väldig skillnad kan jag tycka men det kan jag inte påstå att det är på bilderna.. Jag har 19" på båda vad skulle det göra för skillnad i höjd mellan skärkant och fälg? När man har tittat på någon annan som sänkt sin, dock 50/25 så är det en jävla skillnad mot min? 50/25 på denna och så jämför man med mina bilder.. Länk |
|
|
Verkligen konstigt detta. Är grejerna rätt monterade? Vet inte hur det ser ut på e90 men på e39 måste ju dämparen vridas i rätt position vid montering. Det missade jag på min när jag monterade sänkfjädrar och det blev väldigt konstigt och för högt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej Bara en tanke..kanske är långsökt men.. Lossade du på skruvarna (de inre) till länkarmarna innan du skruvade på de nya stötdämparna och justerade till godtycklig höjd innan du släppte ner bilen på backen igen? Bussningarna sitter nog förmodligen i bra "spänn" nu när de lägre stötdämparna (och fjädrarna?) är monterade och på så vis hindrar bilen från att komma lägre? Bra att göra i vilket fall för att inte slita ut bussningarna i förtid. // Jonas |
|
|
Nått är fel, körde med typ samma sänkning förut och det såg ut såhär Länk |
|
|
Ja precis där ser man den stora skillnaden på din och min bil, uppenbart har jag fått fel fjädrar. Det var en verkstad som gjorde jobbet så rätt monterat bör det vara. Grejen är ju med att paketet har varit öppnat eftersom fjädrarna var inte inslagna i papp som dom brukar vara, dom låg löst om man säger så samt att kartongerna dämparna kom i var skadade ganska rejält och att 1 av dom var det ingen skyddsplast runt. Jag som tänkte vara snäll och inte tjabba om sånt och så får jag sånna jäkla bekymmer på halsen, efter lite närmare titt så skulle jag kunna tänka mig att det möjligtvis är en 25/15 sänkning jag har fått för lite lite lägre är den fram. Så mina kära autopower medlemmar hur hade ni ställt er mot schmiedmann.se? Dom har skickat fel grejer och jag har anlitat en mekaniker och lagt ut nästan 2000 kr på bytet som är helt förgäves? |
|
|
Finns det någon/några stycken snälla själar som har lust att mäta vad en original e92a med m-sport paket har för mått i cm mellan centrum på navet på fälgen och sedan upp till skärmkanten både fram och bak? Även ni med sänkta bilar vore underbart och få veta, ni kan även skriva vilken sänkning ni har köpt.. |
|
| Ta och snacka med dem, beskriv problematiken och visa bilderna först och främst. Jag håller med om att det inte ser rätt ut och jag tror inte heller Schmiedmann motsätter sig detta. Har svårt att tro att det skulle bli något tjafs. | |
| Ja precis, Har pratat med Viktor och han var trevlig så tvivlar inte en sekund på det heller. | |
| Schmiedmann gjorde avdrag på fakturan för fjädrarna så jag är nöjd och glad, så dom skötte detta smidigt och snyggt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.