AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.576

Hjälp med olja i Göteborg

Sw
62
Swant
318iT -03
Hej,
Har hamnat i en knipa här. Är på träningsläger i Göteborg och oljelampan lyser i vissa backar och ibland när bilen stängs av. Har inte kört något mer med bilen sen den började lysa gult. Imorgon (söndag) ska jag köra hem 16 mil och måste få tag i olja. Någon som vet var jag kan få tag i 0,5-1 liter Castrol 0W-40? Det är tyvärr lördag och imon söndag och allt verkar stängt. Kan någon hjälpa mig få tag i lite olja? Betalar givetvis vad det kostar. Har olja och filter som väntar hemma men det är 16 mil borta.

Bor på Quality Hotell Winn på Hisingen om någon vet något ställe i närheten. Spelar match om en halvtimme så svarar inte i tråden på någon timme.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Måste det vara just Castrol 0W-40? Annars har ju Ica Maxi öppet som säljer olja. Går ju att köpa 1 liter och blanda i provisoriskt tills du kommit hem.
Sw
62
Swant
318iT -03
Tänkte bara att det var den olja som fanns i. Vad ska jag köpa för provisorisk olja?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Åk till närmaste OK-mack och köp en 0W40, 0W30, 5W30 eller 5W40-olja som är BMW-LL01-klassad (-04 går också bra).

Även biltemas 5W40-olja går bra - den är BMW LL-klassad (har för mig att det var 01).

Det måste inte vara Castrol!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Närmast öppna mack, Biltema ute på Hisingen (öppet till 18) eller någon Mekonomen.
Sw
62
Swant
318iT -03
Tack så jättemycket för hjälpen!
Jag har mobil 1 5w-30 liggande hemma som du kan få.
LL04
Sw
62
Swant
318iT -03
Det vore underbart! Var kan jag möta dig?
pm mig ditt nr så ringer jag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.