|
|
|
|---|---|
|
Har hittat snygga fälgar och behöver hjälp med spacers. Dom satt på en bil som har. Bultcirkel : 5-120 Bult/Mutter dim: 14x1,25B Inpressning (ET) :34 Men min bil har: Bultcirkel (PCD):5-120 Bult/Mutter dim: 12x1,50B Inpressning (ET):20 Vilka spacers behöver jag ha för att dom ska passa till min bil:)? | |
|
Hej Du ska ha en spacer på 14mm, men köp en på 15mm istället eftersom det är lättare att få tag i. Köp spacerplattor av hög kvalité och snåla inte. Jag kan rekommendera H&R. |
|
| Öh.....Öh....Tänk igen. För det första, du skriver att fälgarna är till olika tjocka bultar, det kan ställa till det, jag skulle INTE rekommendera att använda standard-bultarna till din bil utan hitta några med större kona pga att de nya fälgarna har förmodligen 2mm större bulthål. ET då? Vi kan inte säga något om ET och spacers alls, för att kunna avgöra om du behöver spacers och i så fall hur mycket så måste man veta fälgbredden, den har "viss betydelse"... | |
| O glöm inte att kolla navhålets dimension på de nya fälgarna, är denna dimension mindre än 72.5-72.6 (har jag för mig E60 har...) så kommer du INTE kunna skruva dit. Är navhålet större går det bra att använda sig av navringar så man får rätt dimension. | |
|
Jag tror inte bultarna har så stor betydelse då konan oftast är samma på m12 och m14. Titta på den här bilden så ser man att konan inte går ner till noll så att säga. Länk Angående fälgbredd stämmer det givetvis som du säger dawwe. Är dom nya fälgarna ex. en tum bredare sitter dom nog hyfsat utan spacer då fälgen i sig breddar ungefär 12mm. |
|
|
Det var fel ET. Det är ET30 på den nya fälgarna som jag vill köpa. Måste man köpa spacers ifall det är Et30 fast min bil har et20?. |
|
|
Om alla andra mått är samma kommer dom nya fälgarna hamna 10mm längre in. Det kommer kanske fungera rent tekniskt men det ser ju inte bra ut, så du bör ju skaffa 10mm spacer. Har du inte tillgång till alla måtten på fälgen så som storlek, fälgbredd och navhål? Även nuvarande och kommande däckstorlekar kan ju vara bra att veta. |
|
| 10 mm är en del och det påverkar scrubradien fram, så det kan bli spårigt och oroligt vid inbromsning om man har otur. Man bör sträva efter att ha original ET fram, eller så nära det går. Bak går det att frångå lite om man har breda hjul och behöver frigång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.