|
|
|
|---|---|
|
Skulle köpa ny servo olja till min e34 då jag tömde den när ja lyfte motorn i höstas och oljan var röd! Nu när jag sökt lite så verkar de som att chf olja ska va grön! Alltså har ngn tidigare ägare hällt på fel! Frågan e nu vilken olja jag ska ha?? Kan ja slänga i vanlig atf olja nu när systemet endå är tömt och det verkar ha vart det sen innan Kan tillägga att den läckte lite innan kanske var för att dom blandat oljorna | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är färgen röd så är det som du säger ATF-olja. Det var den oljan som fanns i bilar för bland annat den tyska marknaden. För den nordiska marknaden använde man oftast CHF 11s. På senare år tror jag man gick över helt till CHF 11s. Det ska finnas en klisterlapp på locket vad som fylldes i original (men vadsomhelst kan ha hänt sen dess så det betyder ingenting i det här läget). Så det ska vara antingen ATF eller CHF11s. Man ska INTE blanda dessa. Precis som du säger, eftersom större delen av systemet redan körts på ATF och du ändåså tömmer systemet så är det bästa (och enklaste) att köra vidare på ATF. Så kör på ATF! |
| Alright då köper jag atf olja och gäller i han! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.