|
|
|
|---|---|
Transocean |
AC:n luktar Tante Muschi. Jag har på mina tidigare bilar kört med Sonax AC-rengöring med bra resultat, på 320:n dock utan framgång. Beställde nu Virkon S desinfiktionsmedel som jag skall blanda med vatten och spraya in i systemet. Men vad med förångaren? Antar att det heter så? Skall inte den också spolas rent och ev- sprayas med bakteriedödande vätska? Och var ligger den på en E90 LCI 320dA? Hur kommer jag åt? Andra ev tips? Filterbyte löser inte luktproblemet. |
| Virkon genom luftintagen är bra men tar inte alla ställen. Har själv gjort det här och det som fungerar bäst är crc skum som du sputar med hjälp av den tillhörande slangen, in i evopoaratorn, genom luftintagen vid förar och passagerarsätet. För in slangen så långt det går. Luktar svagt citron i 2-3 dagar efteråt. | |
Transocean |
Ok, tack för tipset. Skall testa crc med slang om inte dagens Virkon S behandling funkar. Tog bort kupefiltret, tvättade med duschgel och sprayade därefter med Virkon S. Sprayade sedan in i systemet genom friskluftintag med AC:n på max, därefter switcha jag till recirkulering och sprayade genom luftintagen vid fotutrymmen. Blandade halva påsen med 3 dl vatten. Läste nu att en påse skall blandas med 5 liter vatten :-) En riktig killerblandning blev det m a o. I påsen står det också att medlet inte får inhaleras vilket jag naturligtvis gjorde, nu sitter man här hög och skriver till AP :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.