AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.305

Byta BTUM i X3:a 2004 tillverkad månad 03

T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Hej

Har försökt få fram info och blivit klok på att den sk. bluetooth historian jag har i min bil inte kan kommunicera med vilken lur som helst eftersom den är tillverkad för månad 9 och inte heller fungera som en BT enhet som jag skulle vilja att den gjorde.

Min fråga blir således,
Går det att byta ut BTUM boxen till en modernare variant rakt av eller behöver något annat fixas också?

Enl.Vin så har jag följande:

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
638 CAR TELEPHONE PROFESSIONAL
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

Den som väntar på något gott - Får alltid vänta för länge !!!
Mvh: // Tobbe
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Har hittat info och fattat vad som är på gång... Ovan inlägg kan glömmas, nästa fråga:

Ni som har bytat till en ULF behövde ni programmera om den för att få den att fungera i bilen eller det gäller bara det jag har dvs, en TCU

Vad föredras ULF vs TCU och varför?

Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Hej!
Har läst genom nästan vartenda inlägg om blåtand här på AP.
Om du söker på MULF i sök funktionen så kommer det ganska många inlägg, och jag tror att jag läste i en av dom att man måste programmera om komponenter till nya bilen. Och det fanns bra med tips och klipp hur man gör.
Jag valde att köpa Fiscon eftersom jag läste ganska mycket om både här på AP och på nätet. Och ja det stämmer att den är suverän men priset är väl nackdel, speciellt
att det kostar extra för programmering som tydligen måste göras på f-serie bilar.
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
MULF. ..
Det skall jag göra. Tack för tipset Palikovich

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.